درخواست حماس برای تبدیل رمضان به ماه همبستگی با غزه
کد خبر: 4204198
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

درخواست حماس برای تبدیل رمضان به ماه همبستگی با غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرد: ماه مبارک رمضان، ماه خیر، برکت و نیکوکاری و ماه همبستگی و همراهی امت واحده اسلامی با سرزمین اشغالی فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ماه رمضان فرصتی برای تقویت معانی والا و تمرکز همه عوامل برای حمایت مادی و معنوی در همه اشکال آن از ساکنان باریکه غزه است.
 
این جنبش از مردم خواست تا ماه رمضان، فرصتی برای پاسداشت و حمایت از نیکوکاری ها، فداکاری ها و پیروزی های مردم در نوار غزه، بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی و روزها و شب های آن میدانی برای حمایت از آنان باشد.
 
در این بیانیه آمده است: امسال در ماه مبارک رمضان ، بخش عزیزی از پیکر یکپارچه امت عربی و اسلامی در باریکه غزه مورد تجاوزات ناعادلانه و جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی قرار گرفته که نزدیک به شش ماه است ادامه دارد و تاریخ معاصر هرگز مثل آن را ندیده است .
 
حماس با انتقاد از سکوت و انفعال محافل بین المللی در توقف و جرم انگاری این تجاوز ، تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی، شهید، مجروح، یتیم، مفقود و اسیر شده اند، خونشان با سلاح صهیونیستی- آمریکایی جاری است و یکی پس از دیگری به شهادت می رسند.
 
این جنبش افزود: مردم غزه در حال از دست دادن عزیزان و خانواده های خود و مقابله با جنگ گرسنگی و تشنگی هستند و از کمبود ضروریات زندگی رنج می برند و با این حال با سربلندی با این جنگ وحشیانه مقابله می کنند و با وقار و صبر و استقامت و متانت و فداکاری بیشتر حماسه افسانه ای طوفان الاقصی را ادامه می دهند.
 
دعوت از مردم فلسطین
 
حماس از توده های مردم فلسطین در سراسر کرانه باختری، شهر قدس و سرزمین اشغالی خواست تا به فعالیت ها و حمایت دائمی از مسجد مبارک الاقصی، پویا کردن این اماکن و برگزاری مراسم روزها و شب های ماه رمضان در صحن های آن ادامه دهند.
 
حماس بر ضرورت نگهبانی از مسجد الاقصی برای تأکید بر هویت عربی و اسلامی آن، رد هرگونه تلاش صهیونیست‌ها برای محدود کردن تردد به آنجا یا از آنجا و مقابله با نقشه‌های اشغالگران و شهرک نشینان خشن در برابر بیت‌المقدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.
 
این جنبش از همه دولت ها و نهادهای عربی و اسلامی خواست تا این ماه مبارک فرصتی برای تلاش جدی و اعمال فشار با هر وسیله برای توقف تجاوز، راه اندازی پل های زمینی، دریایی و هوایی و رساندن کمک های امدادی و بیمارستانی به همه مناطق نوار غزه، برای جلوگیری از ادامه جنگ قحطی و نابودی باشد.
 
فراخواندن علما برای اقدام
 
حماس افزود: از علما، ائمه جماعات و مبلغان در همه کشورهای جهان اسلام می‌خواهیم که با همه توان در جهت تحریک روحیه دفاع از قبله اول مسلمانان و معراجگاه پیامبراکرم (ص) تلاش کنند.
 
این جنبش بر اهمیت نقش علما در رساندن صدای غزه سرافراز، رنج مردم غزه، حقوق مشروع آنان و حقانیت مقاومت آنان و بسیج نیروها و تحریک انگیزه همه مردم برای تایید حمایت همه جانبه آنان تاکید کرد.
 
جنبش حماس از ملت‌های عرب و اسلامی و «افراد با وجدان بیدار» خواست تا برای التیام زخم‌های مردم نوار غزه همه انواع حمایت‌های مادی، اخلاقی، بشردوستانه و خیریه را تشدید کرده و از خانواده‌ها، بیماران و مردم حمایت کنند .
 
درخواست از مردم آزاده جهان برای ادامه حرکت
 
حماس بار دیگر از توده‌ها و آزادگان سراسر جهان دعوت کرد که به فعالیت گروهی و راهپیمایی‌های همبستگی خود در همه میدان‌ها ادامه دهند و در طول ماه مبارک رمضان آن را تشدید کنند.
 
این جنبش افزود: اولین روز این ماه پر برکت، آغازی دوباره و تشدید مستمر همه فعالیت ها، راهپیمایی ها، تظاهرات و ابتکارات و تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی و افشای جنایات آن و جنایات کشورهای مشارکت کننده و حامی آن باشد.
 
این بیانیه خواستار «فشار برای توقف فوری این جنگ تهاجمی، ورود کمک‌ها، بازگشت آوارگان و بازسازی و دستیابی ملت به افتخار شرکت در نبرد قهرمانانه سیل الاقصی» شد.
 
حماس افزود: در این ماه مبارک امیدواریم که همه ملت قیام کند تا یاری و پشتیبان واقعی ملت فلسطین و مردم ثابت قدم ما در نوار غزه باشد.
انتهای پیام
captcha