«صدای نیایش» قاريان تراز اول از رادیو قرآن شنیده می‌شود
کد خبر: 4205037
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
در ماه مبارک رمضان

«صدای نیایش» قاريان تراز اول از رادیو قرآن شنیده می‌شود

فاطمه قاسم‌آبادی گفت: برنامه «صدای نیایش» با حضور قاريان تراز اول و بين‌المللی كه به همراه خانواده خود مهمان برنامه هستند در ایام ماه مبارک از رادیو قرآن پخش می‌شود.

«صدای نیایش» قاريان تراز اول از رادیو قرآن شنیده می‌شود

فاطمه قاسم‌آبادی، تهیه‌کننده رادیو قرآن در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه «صدای نیایش» که به مناسبت ماه مبارک رمضان لحظات افطار روی آنتن می‌رود، گفت: با توجه به فضای ماه مبارك رمضان و سياست شبكه، تاكيد ما در اين برنامه الهام گرفتن از معارف و قرآن است و از اصلی‌ترين مباحثی كه سعی داريم با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبيعت در برنامه دنبال کنیم، موضوع صله رحم، دورهمی، سفره‌های ساده و دور از تجملات افطاری، ايجاد فضای نيايشی و مناجاتی برای مخاطبان در لحظه‌های ناب افطار و آشنايی و انس بيشتر با كلام الله مجيد و معارف آن است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه افزود: آیتمی با عنوان «مأذنه» با هدف معرفی مساجد شاخص و تراز پخش می‌شود. در این بخش هر شب به معرفی يك مسجد از يك استان می‌پردازیم. برنامه «يك صفحه ترتیل» برای انس بيشتر مخاطبان با قرآن كريم، هر روز يك صفحه تلاوت ترتيل پخش می‌کند. آیتمی با عنوان «با قرآن در فضای مجازی» طراحی شده که به معرفی فعالان فضای مجازی می‌پردازد که در اين عرصه با توليد محتوای قرآنی ورود كرده‌اند. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: از دیگر بخش‌های این برنامه سخنان بزرگان و فرازهای ناب تلاوتی، بيان ادبی از دعای افتتاح، خدا چی میگه بخش كارشناسی احكام  از قسمت‌های این برنامه است. در آیتم کارشناسی احکام هر روز يكی از احكام شرعی اين ماه شريف بیان می‌شود. بخش «پای درس آيه‌ها» بخش كارشناسی است كه هر روز يک آيه كاربری مورد بررسی قرار می‌گيرد. تلاوت اذانگاهی به صورت زنده با حضور قاريان تراز و بين‌المللی كه به همراه خانواده خود مهمان برنامه هستند از دیگر بخش‌های «صدای نیایش» است.

قاسم‌آبادی در پایان با بیان مهم‌ترین بخش برنامه بیان کرد: حضور خانواده‌های قرآنی در برنامه، تاکید به اهميت خانواده در «صدای نیایش» است. مشخصه اصلی این برنامه هم حضور خانواده‌های قاريان و حافظان قرآن و پرداختن به معارف عاليه قرآن است. مخاطب هدف این بخش، خانواده‌ها هستند كه در قشرهای‌ مختلف سنی بوده و به همين منظور هر روز در برنامه از  يك خانواده قرآنی دعوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha