لزوم گذر از تولیدات کلیشه‌ای و موازی در رسانه‌های دینی
کد خبر: 4208159
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
تهیه‌کننده رادیو قرآن مطرح کرد؛

لزوم گذر از تولیدات کلیشه‌ای و موازی در رسانه‌های دینی

محبوبه کلانتر با تأکید بر اینکه فضای رسانه گسترده و دید مردم نیز نسبت به مسائل بازتر شده است، گفت: کارهای کلیشه‌ای قبلی و موازی‌کاری‌ها را باید کنار بگذاریم و به سراغ تولیدات جدید برویم.

لزوم گذر از کارهای کلیشه‌ای و موازی کاری توسط رسانه‌های دینیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حضور گسترده مردم در نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی بود تا رسانه‌های دینی حاضر در این نمایشگاه از نزدیک تعامل رودررویی با مخاطبان خود داشته باشند. دیدن چهره‌های مشتاق مردمی که روبه‌روی غرفه رادیو قرآن ایستاده‌اند تا چهره‌های افرادی را ببینند که سال‌هاست صدای آنها را می‌شوند بسیار جالب بود؛ به خصوص وقتی والدین به فرزندان خود این رسانه دینی را معرفی می‌کنند و می‌‌گویند این همان رادیو قرآنی است که در ماشین به آن گوش می‌کنیم، این تعامل جذاب‌تر می‌شود.

اما آیا رسانه‌های دینی باید به فعالیت سنتی خود ادامه دهند یا همپای تکنولوژی در برنامه‌سازی‌های خود تحول ایجاد کنند؟  

محبوبه کلانتر، تهیه کننده رادیو قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، به این سؤال پاسخ داد که به عنوان یک تهیه‌کننده از نمایشگاه قرآن چه بازخوردهای مردمی دریافت کرده‌ است و گفت: وقتی مردم از نزدیک فعالیت‌ها و پشت صحنه رادیو قرآن را می‌بینند، فعالیت ما برای آنها جلوه دیگری دارد.

وی ادامه داد: امسال این مسئله را حقیقتاً لمس کردیم که وقتی چهره‌های معروف و مشهور وارد استودیوی ما می‌شدند و شروع به صحبت می‌کنند، بلافاصله مردم به سمت صدا جلب شده و مطرح می‌کنند که اینجا رادیو قرآن است و ما سال‌هاست که رادیو قرآن را گوش می‌دهیم. حتی برخی از مردم به حدی علاقه به رادیو قرآن دارند که تمام عوامل را به نام و عنوان می‌شناسند.

کلانتر اضافه کرد: چهره‌های شاخص قرآنی مثل استاد ابوالقاسمی، غلام‌نژاد و سایر اساتید نیز که به استودیو آمدند و پشت صحنه برنامه‌های رادیو قرآن را دیدند برایشان نحوه تولید برنامه‌ها جالب بود و همین مسئله برای تولیدکنندگان رادیو قرآن نیز جلوه داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که با فعالیت رسانه‌های جدید و تحولات گسترده در حوزه اطلاع‌رسانی، چه تحولاتی باید در برنامه‌سازی دینی در رسانه‌ای مثل رادیو ایجاد شود؟ گفت: اکنون فضای رسانه گسترده و دید مردم نیز نسبت به مسائل بازتر شده است. کارهای کلیشه‌ای قبلی و موازی‌کاری‌ها را باید کنار بگذاریم و به سراغ کارهای نو و جدید برویم.

این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو قرآن افزود: باید دیدمان را نسبت به مردم گسترده‌تر کرده و مخاطبان خودمان را که بسیار تغییر کرده و متحول شده‌اند را بشناسیم. فکر و علایق مخاطبان ما تغییر کرده و نوتر شده است پس ما نیز باید مطابق با خود مخاطب فکرمان را نو کرده و کارهای جدید انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha