پای کار ایرانیم
کد خبر: 4212377
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
برخط جامعه

پای کار ایرانیم

آغاز اعزام‌های حج عمره، آغاز هفته کار و کارگر با هشتگ پای _کار_ایرانیم، درخواست مجدد برای بررسی ذکر نام مادر در کارت ملی، راه‌اندازی مهدکودک تراز انقلاب اسلامی، ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا و تدابیر پلیس فتا برای ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور از مهمترین رویداد‌های هفته گذشته در حوزه اجتماعی بود.

یک ملت پای کار ایرانبه گزارش ایکنا؛ آغاز هفته کار و کارگر با هشتگ پای _کار_ایرانیم، درخواست مجدد برای بررسی ذکر نام مادر در کارت ملی، راه‌اندازی مهدکودک تراز انقلاب اسلامی، ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا و تدابیر پلیس فتا برای ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور از مهمترین رویداد‌های هفته گذشته در حوزه اجتماعی بود.
 
هفته‌ای که گذشت، همزمان با هفته سلامت و آغاز هفته کار و کارگر، سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) و اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده بود که در این راستا مصاحبه‌هایی انجام شده است که در گزارش پیش رو مروری بر رویدادها و مصاحبه‌ها داریم.
 
اهمیت طلب حلالیت برای ادای حج و عمره‌ای مقبول
 
در آستانه اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده پس از ۹ سال به سرزمین وحی و در حالی که در پایان ماه جاری، اولین گروه زائران حج تمتع نیز راهی مدینه منوره می‌شوند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شهامت، استاد حوزه و از روحانیون کاروان‌های عمره و حج تمتع در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح یکی از مهم‌ترین اقداماتی که زائران حج و عمره قبل از سفر باید انجام دهند پرداخت و گفت: انسان‌ها رو به رشد و تعالی حرکت می‌کنند؛ همانطور که گیاهان احتیاج دارند هر چند وقت یکبار هرس شده و اضافات آنها زده شود تا دوباره در بهار رشد مجدد کنند، در روحیات و اعتقادات ما انسان‌ها نیز به مرور زمان حتماً اشکالاتی پیش می‌آید و نقایص، عادات و باور‌های غلطی در روش‌های زندگی ما ایجاد می‌شود.
 
یک ملت پای کار ایران
 
اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
 
حجت‌الاسلام عبدالله هادیان، استاد حوزه، مبلغ دینی و کارشناس حوزه وقف در گفت‌وگو با ایکنا ورود سازمان اوقاف به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: رشد این حوزه از نظر سخت‌افزاری برای نگهداری، بهینه‌سازی و به‌روزرسانی موقوفات نیز اثرگذار خواهد بود.
 
وی معتقد است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به حوزه تبلیغات دین از طریق فناوری اطلاعات و آی تی ورود کنند. اکنون دنیای داده‌ها مطرح شده و حوزه تحلیل داده‌ها با مبنای علوم انسانی حوزه بسیار بکری است.
 
انواع پرسش و معروف‌ترین نشانه‌های آن در قرآن
 
حجت‌الاسلام علیرضا قبادی، جامعه‌شناس و کارشناس دین، به مناسبت ایام رحلت حضرت عبدالعیظم الحسنی(ع) یادداشتی را با محور «انواع پرسش در قرآن» نوشته است. در بخشی از این یادداشت آمده است؛ بسیاری از معارف، آموزه‌ها و پیام‌های قرآنی با اسلوب پرسشی (استفهامی)، به مردم ابلاغ شده است. داده‌ها و یافته‌های قرآن‌پژوهان نشان می‌دهد که در ۸۰ درصد سوره‌های قرآن استفهام به کار رفته است. افزون بر آنکه در بسیاری از سوره‌ها بیش از یک پرسش مطرح شده است.  
 
یک ملت پای کار ایران
 
قبل از آنکه به بررسی و تحلیل سوره‌ها و آیات قرآن با اسلوب استفهامی بپردازیم، لازم است درباره انواع پرسش (استفهام) و مشهورترین علامت‌های (ابزار) آن در قرآن کریم، توضیح کوتاهی ارائه شود. پرسش (استفهام)، طلب فهم و کسب خبر است و اصل در پرسشگری، درخواست و کسب آگاهی است تا آنجا که در ضرب‌المثل فارسی آمده است «چو دانی و پرسی، سؤالت خطاست».
 
متن یادداشت را اینجا بخوانید.
 
دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
 
شاید بسیاری از زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ندانند که در روایات از ائمه(ع) آمده که ثواب زیارت آن حضرت برابر با زیارت امام حسین(ع) است، اما چرا حضرت عبدالعظیم(ع) راهی شهر ری شدند و چه نقشی در ترویج معارف دین در این منطقه داشته و چگونه به جایگاهی رسیدند که چنین مورد عنایت و لطف ائمه(ع) قرار گرفتند؟
 
حجت‌الاسلام ابوالفضل حافظیان، نویسنده «مأخذشناسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهر ری» که فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی کتابخانه حضرت عبدالعظیم را برعهده داشته است در گفت‌وگو با ایکنا یکی از دلایل انتخاب ری توسط حضرت عبدالعظیم(ع) را ارتباطات خوب مردم ری با ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: مردم ری با امام جواد(ع) در ارتباط بودند و سؤالات خود را برای ائمه اطهار(ع) ارسال می‌کردند. رسول جعفریان کتابی به نام مکتب و میراث شیعیان ری نوشته است که در این کتاب به علت مهاجرت حضرت عبدالعظیم(ع) به ری و ارتباط اهالی آن با ائمه اطهار اشاره کرده است؛ بنابراین شهر ری می‌توانست محل مناسبی برای ورود حضرت عبدالعظیم(ع) باشد و ایشان از دست حکومت عباسی در امنیت باشد.
 
متن مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
مقابله با معضلات فرهنگی با کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
 
حجت‌الاسلام احمد غلامعلی، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: عمل به روایات و برجستگی‌های زندگی حضرت عبدالعظیم(ع) زمینه‌ساز رسیدن به سبک زندگی صحیح و متعالی است. ایشان در حدیثی از امام جواد (ع) که از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده‌اند بیان می‌کند که انسان در زیر زبان خود پنهان است. اگر فقط به همین نکته از احادیث نقل شده از حضرت عبدالعظیم(ع) تمسک کنیم، بسیاری از رفتار‌ها و مدیریت‌های نادرست در جامعه حل می‌شود و به تبع آن مشکلات جامعه کاهش می‌یابد؛ لذا برای اینکه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شود، باید اخلاقیات و سیره ایشان را به مردم و جامعه بشناسانیم و آنها را در جامعه کاربردی کنیم.   
 
یک ملت پای کار ایران
 
متن مصاحبه را اینجا بخوانید. 
 
تبیین اندیشه شهید مطهری با هدف تعالی معرفتی و نشاط معنوی
 
نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
 
سردار معروفی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج برای هفته عقیدتی ـ سیاسی و هفته معلم از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه با شعار «بسیج؛ تعالی معرفتی، نشاط معنوی» برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های بسیج با محور گفتمان و اندیشه شهید مطهری از جمله در چهار نقطه شامل حرم حضرت معصومه(س)، حرم امام(ره)، مزار شهید مطهری(ره) و محل شهادت ایشان برگزار می‌شود.
 
سرعت روند کاهش رشد جمعیت کمتر شده است
 
حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری آغاز هفته سلامت گفت:  خوشبختانه سرعت سقوط نرخ رشد جمعیت کاهش یافته که نشانه خوبی است و امیدواریم شاهد افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است و باید به بحث شرعی و مشاوره‌ها در زمینه سقط جنین و نیز ارائه خدمات درمان ناباروری توجه کنیم.
 
چرا باید قند و شکر را دور بریزیم
 
عادت به استفاده زیاد از برخی مواد غذایی و برخی عادات تغذیه‌ای رایج در کشور شیوع گسترده بیماری‌هایی را موجب شده که با اصلاح تغدیه و عادات غذایی می‌توان به راحتی از این بیماری‌ها پیشگیری کرد.  
 
احمد اسماعیل‌زاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در این قسمت به تشریح تأثیر مخرب استفاده از قند و شکر بر بدن پرداخت و تأثیر حذف این دو ماده را تشریح کرد. در بخشی از این توصیه‌ها آمده است؛ به یاد داشته باشیم قند و شکر به غیر از کالری صِرف هیچ چیز دیگری ندارد و هیچگونه ماده مغذی وارد بدن ما نمی‌کند. وقتی که ما مقدار زیادی قند و شکر استفاده می‌کنیم به دلیل نوع قندی که در این مواد وجود دارد، در طولانی مدت خطر ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی ـ عروقی در ما افزایش پیدا می‌کند.  
 
یک ملت پای کار ایران
 
اسماعیل‌زاده، متخصص تغذیه همچنین در رابطه با مصرف نمک گفت: نوع نمکی که استفاده می‌کنیم نیز حتماً باید نمک یددار تصفیه شده باشد و به سراغ نمک‌های دریایی، نمک‌های رنگی و ... نروید. نمک دریا و نمک‌های رنگی مقدار زیادی فلزات سنگین دارند. این نمک‌ها را در آزمایشگاه‌ها آزمایش کرده‌ایم. این فلزات سنگین سرطان‌زا هستند، اما به دروغ در فضای مجازی تبلیغ می‌شود که نمک تصفیه شده را نخورید و نمک دریایی بخورید؛ این نمک درمان درد‌های شماست.
 
«ماه‌ترین» نقش پدران را در سلامت باروری بررسی می‌کند
 
مرجان بیات، تهیه‌کننده برنامه «ماه‌ترین» شبکه دو سیما در گفت‌وگو با ایکنا درباره این برنامه گفت: برنامه «ماه‌ترین» یک فصل ۴۰ قسمتی با موضوع مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری و محصول گروه خانواده شبکه دو است. این برنامه از سال گذشته به صورت زنده و با اجرای محیا اسناوندی درباره سلامت زنان و بارداری مادران پخش شد که شامل ۳۲ قسمت بود.
 
بیات ادامه داد: به دلیل اینکه در بحث‌های باروری و بارداری، نقش پدر نادیده گرفته می‌شود، تصمیم گرفتیم، بخش‌های پایانی را به پدران اختصاص دهیم و موضوعات تخصصی که بحث روانشناختی پدران را شامل می‌شود و هم موضوعات پزشکی که درباره باروری مردان است را مورد توجه قرار دهیم.  
 
۱۲ راهکار برای مقابله با حساسیت فصلی
 
حساسیت فصلی مشکلی شایع است و علائم بروز آن معمولاً در بهار و پاییز نمایان می‌شوند. از علائم آن می‌توان به خارش گلو، آبریزش بینی، عطسه، سرفه، خشکی پوست دست و صورت و ملتهب شدن چشم‌ها اشاره کرد. این علائم بیشتر در اثر گرده افشانی گیاهان و گرده هاگ قارچ‌ها و کپک‌ها بوجود می‌آیند. همچنین تغییرات آب و هوا در بهار هم می‌تواند در میزان تشدید آلرژی نقش داشته باشد.
 
یک ملت پای کار ایران
 
به افرادی که با آلرژی فصلی دست به گریبان هستند توصیه می‌شود: روز‌هایی که هوا خشک است و باد می‌وزد در خانه بمانند، بعد از بازگشتن به خانه و یا قبل از خواب دوش بگیرند، بیرون رفتن و تفریح را به بعد از بارش باران موکول کنند، هر هفته ملحفه و روبالشی‌ها را با آب گرم و صابون بشویند و از انجام کار‌های باغبانی و تماس با حیوانات خانگی پرهیز کنند تا آلرژی آنها تشدید نشود.  
 
توصیه‌های دیگر را اینجا بخوانید.
 
مسیر توانمندسازی اقشار محروم و ایجاد رفاه اجتماعی
 
بدون تردید فقر و نابرابری‌های اقتصادی از مهمترین معضلات جامعه بشری است که جایگاه ویژه‌ای در بین سایر مسائل اجتماعی دارد. فقر از بنیادی‌ترین مشکلات و ناهنجارترین درد‌های زندگی انسان است که با وجود پیشرفت و توسعه گسترده در زندگی بشری، میزان آن نه تنها کاسته نشده، بلکه طبق آمار‌های موجود در حال افزایش است. مشکلات ناشی از فقر منحصر به پیامد‌های فقر نیست، بلکه این مشکلات زمانی شدت می‌یابد که زمینه‌ساز انحرافات شود.
 
بررسی موضوع دلایل ایجاد فقر و نیز راهکار‌های موجود برای کاهش میزان فقر در جامعه از جمله مسائلی است که کارشناسان مختلف این حوزه در گفت‌وگو با ایکنا بدان پاسخ دادند.  
 
مجتبی امیری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی دانشکده مدیریت مهمترین مسئله در رابطه با کاهش فقر در جامعه را توانمندسازی افراد دانسته و معتقد است؛ به جای اینکه بخواهیم کشور را با صدقه اداره کنیم، باید به توانمندسازی افراد روی آوریم؛ لذا هیچ استراتژی جز توانمندسازی آحاد جامعه نمی‌تواند به فقرزدایی کمک کند. البته مسئله توانمندی نیز در درجه اول ناظر به این است که دانش مورد نیاز را در اختیار افراد قرار دهیم و بتوانیم در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دانشی که بتواند در عمل به کار آید را به ایشان ارائه دهیم. «اَللّهُمَّ إنّی أعوذُ بِکَ مِن عِلمٍ لا یَنفَعُ؛ خدایا! از علوم بیهوده به تو پناه می‌برم». امروز متأسفانه در عمل نتوانسته‌ایم این آموزه‌ها را محقق کنیم.
 
یک ملت پای کار ایران
 
رضا درمان، مدیرعامل مؤسسه خیریه ابتکار و توسعه نوید معتقد است، برای فقرزدایی کار‌های زیادی انجام شده است، اما سرعت افزایش فقر بیشتر از سرعت فقرزدایی بوده است و همین مسئله باعث می‌شود برای فقرزدایی عقب بمانیم.
 
سیدسعید وصالی، پژوهشگر اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) نیز به اهمیت فقرزدایی در جامعه و بهره‌گیری از روش‌های نوین تأکید کرده و گفته است: متأسفانه فرمول ساده‌ای برای رفع این معضل در جامعه وجود ندارد، اما باید تا می‌توانیم در زمینه رفع تبعیض گام برداریم. کسی نمی‌گوید مدارس غیر انتفاعی، بیمارستان‌های خصوصی و ... وجود نداشته باشد، بلکه باید ملاکی را مدنظر قرار دهیم که تبعیض‌ها را در خود حل و هضم کند.
 
غلامرضا اسکندریان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی نیز گفته است؛  اگر به مقوله فقر به عنوان یک مقوله صرفا اقتصادی نگاه نکنیم و آن را محدود بودن دارایی بدانیم، متوجه خواهیم شد که جنس دارایی دیگر فقط دارایی مالی و اقتصادی نیست. با این تفسیر درک خواهیم کرد که به جز دارایی اقتصادی باید به دارایی‌های مختلفی همچون دارایی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... بنگریم.
 
علی رنجبرکی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی در این زمینه بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های بومی و منطقه‌ای در حوزه فقرزدایی تأکید کرده و محمدجواد چیت‌ساز، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی هم راهکار دستیابی به رفاه اجتماعی و کاهش فقر را تولید دانش بنیان دانسته است.
 
رسیدن به درآمد پایدار از طریق ایجاد اشتغال به عنوان بهترین راه فقرزدایی از دیدگاه سیدمحمدموسی مطلبی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطلعات اجتماعی جهاددانشگاهی بوده است. مهدی سلیمانیه، دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران و پژوهشگر علوم اجتماعی، رفع فقر را نیازمند توسعه همه‌جانبه و دوری از فعالیت‌های جزیره‌ای دانسته است.
 
متن گزارش را اینجا بخوانید.
 
بزرگداشت هفته کار با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی»
 
نشست خبری محمد چکشیان، رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. وی در این نشست شعار این هفته را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و گفت: هشتگ پای_کار_ایرانیم توسط کمیته رسانه انتخاب شده و به اجرای برنامه‌های متعدد همچون اختتامیه جشنواره امتنان، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و ... می‌پردازد.
 
تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم
 
سیدصولت مرتضوی، پنجشنبه ۶ اردیبهشت در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم؛ چرا که امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحد‌های تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.
 
درخواست مجدد برای بررسی ذکر نام مادر در کارت ملی
 
انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار مجموعه توئیتی تغییرات ایجاد شده در موضوع ذکر نام مادر در کارت ملی را تشریح کرد. در این توئیت‌ها آمده است: بانوان در مورد کارت ملی مطالبه‌ای جز ذکر نام مادر در کنار نام پدر مشابه آنچه در شناسنامه وجود دارد، نداشتند و ما هم بر مبنای جایگاه حقوقی خود مطالبه آنها را تا رسیدن به کمیسیون اصلی پیگیری کردیم.
 
یک ملت پای کار ایران
 
مهد‌های کودک تراز انقلاب اسلامی راه‌اندازی می‌شود
 
طهورا نوروزی، مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب گفت: سومین اجلاس دفاتر امور زنان و خانواده سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور مشاور زنان دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس به میزبانی بنیاد ملی عفاف و حجاب و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد.  
 
نوروزی با اشاره به تشکیل مهد‌های کودک تراز انقلاب به عنوان یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم بنیاد ملی عفاف و حجاب ایجاد و راه‌اندازی مهد‌های کودک تراز انقلاب اسلامی مرتبط با دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی است و این مهد‌های کودک با پشتیبانی محتوایی و فرهنگی مؤسسات فعال در حوزه کودک با رویکرد انقلابی و اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.
 
چگونگی حفظ کودکان از اضطراب اخبار و شایعه
 
معصومه خلیلی، روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با ایکنا درباره چگونگی ایجاد آرامش روحی و احساس امنیت برای فرزندان به ویژه در شرایط حساس و بحرانی گفت: والدینی که دلسوز فرزندان خود هستند تا جایی که می‌توانند در شرایط کنونی از اخباری که به وسیله گروه‌های مختلف و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، فاصله بگیرند و فضای خانه را آرام و از تنش، ترس و اضطراب پرهیز کنند و با فرزندان خود در این زمینه کمتر صحبت کنند. همچنین آرامش آنها باعث آرامش بیشتر فرزندان خواهد شد.
یک ملت پای کار ایران
متن مصاحبه را اینجا بخوانید.
 
ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی باشگاه خبرنگاران افتخاری ایکنا
 
همزمان با آغاز ۲۱ سالگی خود و با هدف آموزش و پرورش علاقه‌مندان به حوزه خبر قرآنی و معارفی اقدام به راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران افتخاری قرآن کرده است.
 
این باشگاه در گام نخست فعالیت خود و پس از فراخوان عمومی برای دعوت از علاقه‌مندان به خبرنگاری قرآنی از جامعه دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، شهروندان و.. که از زمستان سال پیش آغاز شد، از هفته آینده دوره‌های آموزش‌های آفلاین و آنلاین ویژه اعضای این باشگاه را برگزار خواهد کرد.
 
این دوره‌های رسانه‌ای در ۸ سرفصل؛ آشنایی با رسانه و افکار عمومی، خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، سواد رسانه‌ای، خبر قرآنی، سوژه‌پردازی قرآنی، نرم‌‎خبرنویسی برگزار می‌شود.
 
همچنین، داوطلبان گرامی پس از حضور در ۴۴ ساعت دوره آموزشی تئوری و عملی و شرکت در آزمون و اخذ حدنصاب نمره موفق به دریافت گواهی‌نامه آموزش از جهاددانشگاهی خواهند شد.
 
ضرورت تمرکز رسانه‌ای برای پایان شرارت رژیم صهیونیستی
 
علی‌محمد رجبی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر شده است، با اشاره به عملیات «وعده صادق» و پاسخ کودکانه این رژیم به عملیات گسترده پهپادی و موشکی ایران نوشته است؛ زنجیره حوادث رخ داده از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تا امروز که حدود یک هفته از عملیات «وعده صادق» و شکسته شدن رویای شکست‌ناپذیری اسرائیل گذشته است و پاسخ کودکانه این رژیم به عملیات گسترده پهپادی و موشکی ایران انجام شد، نشان می‌دهد اراده الهی ما را به زمان صفر پایان شرارت این رژیم سفاک و کودک­ کش نزدیک می‌کند.
 
یک ملت پای کار ایران
 
تدابیر پلیس فتا برای ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور
 
سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا به تشریح اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت آزمون‌های کنکور سراسری نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخت و با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصد‌های انجام شده و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور، دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.
 
بلایی که بازیافت پسماند‌های پلاستیکی بر سر طبیعت می‌آورد
 
میزان آلاینده‌هایی که بشر کنونی وارد خاک و به تبع آن سفره‌های زیر زمینی آب می‌کند، به شدت زیاد و شرایط بسیار نگران کننده است. اما با توجه به وضعیت موجود، آیا مردم می‌توانند با برخی اقدامات هرچند کوچک، نقشی در کاهش شدت این آلودگی داشته باشند؟
 
محمد الموتی، فعال محیط زیست در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح وضعیت آلودگی زمین در کشورمان پرداخت و گفت: در مرحله بازیافت پسماند‌های پلاستیکی نیز آلودگی‌های بسیار جدی برای خاک ایجاد می‌شود و از واحد‌های بازیافت پلاستیک آلودگی‌های زیادی به خاک سرایت می‌کند. طبق گزارش‌های ارائه شده از مطالعات و پیگیری‌های آزمایشگاهی تقریباً در عرصه‌های جنوبی رشته کوه البرز از سمنان تا بعد از زنجان خاک غیر آلوده نداریم.
انتهای پیام
captcha