راستگویی؛ بهترین معروف فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 4192141
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
امام جمعه جزیره خارگ مطرح کرد:

راستگویی؛ بهترین معروف فرهنگی و اجتماعی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود کارگر گفت: صداقت و راستگویی و خدمت صادقانه به مردم یکی از سیره‌های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت ایشان بود که به‌عنوان بهترین معروف فرهنگی و اجتماعی برای تاریخ بشریت است.

حجت‌الاسلام محمود کارگر به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود کارگر، امام جمعه جزیره خارگ، ۱۵ دی‌ماه، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه این جزیره، با اشاره به تفسیر آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، اظهار کرد: صداقت و راستگویی و خدمت صادقانه به مردم یکی از سیره‌های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ایشان بود که به‌عنوان بهترین معروف فرهنگی و اجتماعی برای تاریخ بشریت است.

وی با بیان اينكه وفای به عهد، رعایت حقوق همسایگان و اهل خانواده، بصیرت دینی، انتخاب نام نیکو برای فرزندان، حفظ عفت، اسلام‌خواهی و ترویج فرهنگ ناب معارف الهی یکی از معروفات و از ویژگی‌های منتظران است، افزود: دفاع از حق و حقانیت و اسلام تا مرز شهادت نشانه‌ «صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ» صداقت در ايمان و همچنین زدودن منکران و تکفیر از صفحه روزگار است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر در ادامه حادثه تروریستی کرمان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را محکوم کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی متوجه باشند که مدافعان وطن و جبهه مقاومت و مردم شیعه و اهل تسنن حتی لحظه‌ای از آرمان‌هایشان کوتاه نخواهند آمد و شجاعانه و پویاتر از همیشه در صحنه‌ایم تا منکران تکفیری و شیاطین را ریشه‌کن کنیم.

حربه رسانه‌های تکفیری 

حجت‌الاسلام کارگر در ادامه تصریح کرد: ناوبری جنایات و جنگ رسانه‌ای و بازار شبهه و شایعات قطعاً ریشه عبری، عربی و غربی دارد و سایر اقشار و به خصوص خانواده‌ها دقت کنند که مبادا ترفند شبهه و شایعه دشمنان اسلام در رسانه‌های صوتی و تصویری و نوشتاری عبری و غربی را باور کنند. در واقع صدمه زدن به هویت ملی و شهید کردن جامعه ایمانی و اعضای خانواده‌ها یکی دیگر از اهداف رسانه‌های نظام سلطه با حربه بازار شبهه و شایعات و تبلیغات‌های پُر زرق و برق است. 

وی با بیان این مطلب که مردم ولایتمدار جزیره خارگ شهرستان بوشهر و سایر مناطق شهری و روستایی استان بوشهر و ایران از مسئولان سه قوه و دیگر مجمع‌های امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی انتظار دارند که برخورد و انتقام سخت بگیرند و حتی این اتفاق هم‌عرض با ایران، در سایر کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد و صورت پذیرد.

امام جمعه جزیره خارگ تاکید کرد: در هفته فرهنگی و روز خارگ انتظار می‌رود که مردم شیعه و اهل تسنن جزیره خارگ و همچنین نهادها، تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزان، اصناف بازار و جامعه کارگری، پایگاه مقاومت محلات و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز جهت ساماندهی و برنامه‌ریزی این مراسم حضور و همکاری ویژه داشته باشید.

وی از خدمات شرکت پتروشیمی وزارت نفت در راستای اهتمام به زیرساخت‌های آموزشی جزیره و کمک به اشتغال جوانان خارگی قدردانی کرد و گفت: از مجموعه شرکت پتروشیمی و سایر خیرین نیک‌اندیش انتظار می‌رود که این مسیر رو ادامه بدهند و با توجه به امکاناتی که دارند مطابق تاکید رئیس‌ قوه مجریه، کمک‌کننده به محیط پیرامونی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باشند.

حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha