مقاومت طرح خاورميانه جديد دشمن را در هم شكست
کد خبر: 1194422
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
سفير ايران در لبنان

مقاومت طرح خاورميانه جديد دشمن را در هم شكست

غضنفر ركن‌آبادی، تأكيد كرد مقاومت در سال 2006 ميلادی زمانی كه همه جهان برای در هم شكستن اراده آزادی، مقاومت و كرامت لبنان جمع شده بود، يك بار ديگر توانست طرح خاورميانه جديد دشمن را شكست دهد.


گروه بين‌الملل: غضنفر ركن‌آبادی، تأكيد كرد: مقاومت در سال 2006 ميلادی زمانی كه همه جهان برای در هم شكستن اراده آزادی، مقاومت و كرامت لبنان جمع شده بود، يك بار ديگر توانست طرح خاورميانه جديد دشمن را شكست دهد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه ماهواره‌ای المنار، غضنفر ركن‌آبادی، سفير ايران در لبنان كه در مراسم گراميداشت رهبران شهيد مقاومت در مركز فرهنگی «امام خمينی(ره)» شهر «صور» اين كشور سخن می‌گفت، اظهار كرد: ما در كنار ملت‌های مظلوم ايستاده‌ايم و از حق آنان در برخورداری از آزادی حمايت می‌كنيم و همه ما در كنار مقاومت دو ملت فلسطين و لبنان كه دشمن صهيونيستی را در سال 2000 ذليلانه از لبنان بيرون راند، هستيم.


ركن‌آبادی در ادامه افزود: در سال 2006 ميلادی زمانی كه همه جهان برای در هم شكستن اراده آزادی، مقاومت و كرامت لبنان جمع شده بود، مقاومت يك بار ديگر توانست آنان و طرح خاورميانه جديدشان را شكست دهد.


سفير ايران در لبنان همچنين تصريح كرد: مقاومت با جهاد و توكل توانست در جنگ‌های اول و دوم غزه نيز پيروزی را به ارمغان آورده و معادله بازدارنده جديدی را بر دشمن صهيونيستی و حاميان بين‌المللی‌اش تحميل كند.


وی با تأكيد بر اين كه مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطين از بحر تا نهر است، به اوضاع سوريه اشاره و خاطرنشان كرد: امروز سوريه و ملت مقاوم اين كشور به خاطر ايستادن در كنار مقاومت و اتخاذ موضع ثابت در قبال فشارهای بين‌المللی و منطقه‌ای، مجازات می‌شود و دشمنان برای تخريب سوريه و خارج‌كردن آن از معادله منطقه در راستای رويارويی با دشمن صهيونيستی كه محكوم به شكست است، تلاش می‌كنند.


سفير كشورمان در لبنان تأكيد كرد: انجام گفت‌وگوی مستقيم بين حكومت سوريه و مخالفان بدون دخالت خارجی راه خروج از بحران اين كشور است.


غضنفر ركن‌آبادی با اشاره به دستاوردهای علمی، صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ايران در سايه رهبری حكيمانه حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و دولت احمدی‌نژاد، گفت: ايران در علوم فضايی و صنايع نظامی، ساخت هواپيماهای گشت دريايی، موشك‌های كروز و نسل جديد هواپيماهای بدون سرنشين(پهپاد) به دستاوردهای مهمی دست يافته است.


ركن‌آبادی در پايان ضمن گراميداشت جايگاه شهدای مقاومت و رهبران شهيد اين جنبش، شهادت حسن شاطری، رئيس هيئت ايرانی بازسازی جنوب لبنان را يادآور شد و تأكيد كرد: شهيد شاطری در راه فلسطين و قدس به شهادت رسيد و مجاهدانه در راستای خدمت به مقاومت در لبنان و فلسطين گام برداشت.

captcha