مشاوران خانواده در پایگاه‌های بسیج خواهران مستقر می‌شوند
کد خبر: 1345214
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
در راستای تحکیم بنیان خانواده؛

مشاوران خانواده در پایگاه‌های بسیج خواهران مستقر می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت‌: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان برای تحکیم بنیان خانواده ایجاد پایگاه‌های مشاوران خانواده است که در سراسر پایگاه‌های بسیج، مشاوران خانواده به زنان ارائه خدمت می‌کنند.


مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: بسیج جامعه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، خدمت‌رسانی و هنری به فعالیت پرداخته و برای تمام مخاطبان خود در زمینه مباحث اخلاقی، اعتقادی‌، ‌قرآن و آشنایی با مسائل روز دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند.



وی افزود: این سازمان برای افزایش توانمندی زنان متخصص از جمله زنان کارمند، پزشک و مهندس دوره‌های کارآمد‌سازی را ایجاد کرده و سعی دارد تا در راستای بالابردن توانمندی زنان در کنار دیگر اقشار جامعه قدم‌های خوبی را بردارد.



آشنایی مردم با شعائر دینی



اصلانی تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی بسیج جامعه زنان در قالب برپایی مراسم‌های مختلف به مناسبت ولادت‌ و شهادت ائمه خلاصه می‌شود و از این طریق تلاش می‌کنیم تا با فضا‌سازی مناسب در جامعه مردم را با شعائر دینی آشنا کنیم.



رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خاطر نشان کرد: در ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای و احیای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه، سازمان بسیج جامعه زنان با بکارگیری زنان بسیجی در قالب گروه‌های بسیج سازندگی به منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم، برنامه‌های متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است که به عنوان مثال زنان پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی به مناطق محروم اعزام و مشغول خدمت‌رسانی می‌شوند.



ساماندهی 4000 هیئت قرآنی در سطح کشور



وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان تا کنون ۴ هزار هیئت قرآنی در سطح کشور ساماندهی کرده است به گونه‌ای که در بحث تربیت حافظان قرآن کریم از میان بانوان، فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است.



اصلانی با اشاره به حضور زنان بسیجی در فضای مجازی و استفاده بهینه از این فضای رسانه‌ای گفت: بسیج جامعه زنان با تربیت صدها وبلاگ‌نویس، ‌مباحث ارزشی و اعتقادی را در فضای مجازی گسترش می‌دهد.



ایجاد مشاوران خانوادگی از سوی بسیج



رئیس سازمان بسیج جامعه زنان بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان برای تحکیم بنیان خانواده ایجاد و استقرار پایگاه‌های مشاوران خانواده است که در سراسر پایگاه‌های بسیج خواهران، مشاوران خانواده به زنان ارائه خدمت می‌کنند.



وی گفت: تقویت، ‌تحکیم و تعالی بنیان خانواده مهم‌ترین هدف بسیج جامعه زنان برای ایجاد مشاوران خانوادگی است که در این جهت برنامه‌های مختلفی هم‌چون مشاوره، آموزش، تربیت فرزندان و توانمند‌سازی مادران، ‌راه‌اندازی مهد مساجد و بسیج نونهالان اجرا شده است.

captcha