محیط دانشگاه‌‌ها بیشتر از هر زمانی با آموزه‌های اسلامی عجین شده است
کد خبر: 1379263
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
معاون وزیر علوم تأکید کرد:

محیط دانشگاه‌‌ها بیشتر از هر زمانی با آموزه‌های اسلامی عجین شده است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: به یاری دانشجویان و اساتید، محیط امروز دانشگاه‌های کشور بیشتر از هر زمانی با آموزه‌های دینی و اسلامی عجین شده است.

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از آرمان‌های انقلاب استقرار نظام مردم سالاری دینی است و باید تلاش کرد در همه امور مردم را بر اساس تعلیمات دینی و مذهبی مورد حمایت قرار داد.

وی افزود: مشارکت عموم استادان، کارکنان و دانشجویان در مدیریت دانشگاه‌ها راهی است که بتوانیم در مسیر درست قدم برداشته و از علایق همه اقشار بهترین استفاده را کرد.

رعایت موازین دینی در دانشگاه‌ها

هاشمی با اشاره به اینکه تنوع دیدگاه‌های همه فعالان در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ و الگوی نقد و نقدپذیری، حضور سلیقه‌ها و افکار مختلف را در دانشگاه طلب می‌کند و ما هم سعی داریم با رعایت موازین دینی در دانشگاه‌ها از همه نظریات استفاده و راه توسعه علمی کشور را به سرعت بپیماییم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها طبق قوانین و مقررات تاکید داشته و تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به معنای واقعی و طبق اساسنامه و قوانین وضع شده که مورد تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است، اسلامی شوند وحدت و همدلی در دانشگاه حاصل شده و این مهم حرکت به سوی آرمان‌ها نظام را سرعت خواهد بخشید.

آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از شاخص‌های اصلی دانشگاه اسلامی

هاشمی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاد‌اندیشی بستری برای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و یکی از شاخص‌های اصلی دانشگاه اسلامی به شمار می‌رود گفت: برای آنکه بتوانیم در امور فرهنگی، دینی و اجتماعی در دانشگاه‌ها به رشد قابل قبول برسیم باید کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان یک استراتژی و راهبرد سیاسی و فرهنگی مورد  توجه قرار گرفته و دیدگاه‌های مختلف مورد احترام و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: محیط امروز دانشگاه‌های کشور بیشتر از هر زمانی با  آموزه‌های دینی و اسلامی عجین بوده و دانشجویان و اساتید هم به نحو شایسته در این امر مهم مسئولین را یاری رسانده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: در راستای تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی مبنی بر گسترش و اعتلای فرهنگ اسلامی، توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: این معاونت در وزارت علوم هم‌پای دیگر معاونت‌ها تلاش دارد به‌منظور نهادینه کردن آرمان‌های مقدس نظام و انقلاب اسلامی، در حوزه فرهنگ و اخلاق و همچنین نهادینه شدن اعتقادات مذهبی و دینی در مراکز آموزشی طرح‌های مدونی را تدوین کند.

captcha