اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
کد خبر: 1405377
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
معاون وزیر علوم:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم با اشاره به اینکه اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود تاکید کرد: لازم است که همه نهادهای مرتبط با این مهم با اتکا به سند دانشگاه سعی کنند مسیر درست رسیدن به دانشگاه اسلامی را پیدا و در آن مسیر حرکت کنند.

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزادآندیشی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: برگزاری این کرسی‌ها نیازمند استقرار نظام برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی است.

وی افزود: اهتمام به اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها با اولویت تقویت بینش، فرهنگ اسلامی ‌انقلابی و همچنین طراحی دوره‌های آموزشی مرتبط با تقویت فرهنگی جامعه از جمله مبانی و اولویت‌های کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سال جاری است.

ساماندهی و هدایت اوقات فراغت دانشگاهیان متناسب با نیاز افراد

هاشمی مشارکت فعال در بخش حوزه‌های مجازی، ساماندهی و هدایت اوقات فراغت دانشگاهیان متناسب با نیاز این افراد و تعامل صحیح با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی را از دیگر برنامه‌های توسعه فرهنگ دینی دانشگاهیان معرفی کرد.

توسعه آموزه‌های دینی در بین دانشگاهیان

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم تاکید کرد: زمینه‌سازی، توسعه و ساماندهی فعالیت‌های جمعی دانشگاهیان، توسعه حضور و مشارکت فرهنگی بانوان مبتنی بر الگوی ارزشی زن مسلمان و تشکیل اتاق‌های فکر اساتید در دانشگاه‌ از دیگر برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای توسعه آموزه‌های دینی در بین دانشگاهیان است.

وی اشاره کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و به جدیت می‌توان گفت که تصویری که از دانشگاه اسلامی تاکنون ارائه شده تصویر نادرستی است و جایگاه دانشگاه اسلامی به درستی ارائه نشده است و لازم است که همه نهادهای مرتبط با این مهم با اتکا به سند دانشگاه سعی کنند مسیر درست رسیدن به دانشگاه اسلامی را پیدا  و در آن مسیر حرکت کنند.

به دنبال توسعه حوزه فرهنگی، دینی و اجتماعی در دانشگاه هستیم

هاشمی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی جلساتی هستند که به بررسی یک سئوال اصلی و جدی که دیدگاه‌های مختلفی درخصوص آن وجود دارد می پردازد گفت: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری بر برگزاری این کرسی‌ها در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارند، لازم است برنامه‌ریزی مدونی در این خصوص داشته و اگر طرفدار مشارکت دانشجویان بوده و به فضای دانشگاه اعتماد داشته و به دنبال توسعه در حوزه فرهنگی و دینی و اجتماعی در دانشگاه هستیم باید کرسی‌های آزاداندیشی به شکل واقعی و دقیق خود فعالیت کنند.

captcha