ارجاع طرح حذف «ربح مرکب» به مجمع تشخیص مصلحت نظام/ حق با شورای نگهبان است
کد خبر: 3839395
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
یوسفیان‌ملا به ایکنا خبر داد:

ارجاع طرح حذف «ربح مرکب» به مجمع تشخیص مصلحت نظام/ حق با شورای نگهبان است

گروه اقتصاد ــ‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به ارجاع طرح حذف «ربح مرکب» به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلی که وجود دارد همین یک مسئله است و اگر حل شود دیگری مشکلی بین مجلس و شورای نگهبان وجود نخواهد داشت.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ارجاع طرح الزام بانک‌ها به مؤسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود از بدهی تسهیلات گیرندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: البته الان این طرح بین مجلس و مجمع تشخیص در تردد است و هنوز ایرادات آن برطرف نشده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با این طرح مشکل دارد و در واقع حرف شورای نگهبان هم درست است. مشکل شورای این است که پولی که بانک‌ها به تسهیلات‌گیرندگان می‌دهند از سپرده مردم است و وقتی مردم چنین پولی را در نزد بانک‌ می‌گذارند، آنها سود مرکب خود را از بانک می‌گیرند بنابراین بانک نمی‌ثواند به سپرده‌گذار سود بدهد و دیگر از وام‌گیرنده سود نگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: چنین اقدامی در واقع شدنی نیست چراکه منجر به ورشکستگی بانک و نابودی سیستم بانکی کشور خواهد شد بنابراین بانک باید به اندازه‌ای که می‌تواند سود بگیرد. مشکلی که وجود دارد همین یک مسئله است و اگر حل شود دیگری مشکلی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام 

captcha