اهمیت برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار
کد خبر: 3863049
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

اهمیت برگزاری یادواره شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار

گروه اجتماعی ــ مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف با اشاره به اینکه کمترین خدمت در حق شهدا برگزاری مراسم در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است، ابراز کرد: شهدا با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) شدند.

حفظ وحدت مسلمین؛ مهمترین وظیفه مردم در قبال خون شهدابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، 19 آذرماه در دیدار با مادران شهیدان خالقی اظهار کرد: اكنون جمهوری اسلامی دارای اقتداری است كه دنيا كشور ما را به عنوان بزرگترين قدرت منطقه‌ای قبول كرده؛ چراكه دشمنان جمهوری اسلامی از روحيه شهادت طلبی، ايمان و اعتقاد ملت ایران هراس دارند.

وی وظیفه مردم در قبال شهدای مدافع حرم را حفظ وحدت مسلمین دانست و گفت: این جوانان می‌دانستند که در سوریه چه اتفاقاتی رخ داده است، اما به تکلیف خود عمل کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این مسئول ادامه داد: وظیفه ما در قبال شهدای مدافع حرم این است که از ارزش‌های واقعی که شهدا به خاطر آن از جان خود گذشتند مانند حفظ وحدت مسلمین و حفظ کرامت انسان، در جامعه دفاع کنیم و باید تمام تلاش ما بر این باشد که چیزی که شهدا برجای گذاشتند در جامعه پیاده شود.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به نقش حماسه‌آفرینی شهدا در عزت و اقتدار ایران اشاره و خاطرنشان کرد: چهل سال است که شهدا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند.

وی یادآور شد: شهدای حرم کشورمان با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) شدند، به طوری که عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه کمترین خدمت در حق این شهدا برگزاری مراسم و آیین‌هایی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنهاست، ابراز کرد: شهدا در زمان خود به امر امامشان وظیفه خود که دفاع از اسلام و انقلاب بود، به نحو احسن انجام دادند و باید یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار کیفی‌سازی شود.

مادر شهیدان خالقی نیز در این دیدار گفت شهدای غواص مظلومانه به شهادت رسيدند و دشمنان كسانی مانند داعش هستند كه همان جنايت‌ها را به بدترين شكل ممكن انجام می‌دادند، اما حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف حماسه‌ای است كه هر روز بيشتر خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:  این حضور در صحنه‌های مختلف، استقبال از حفظ حرم مطهر زینب(س) و شهادت مدافعان حرم نشان می‌دهد که ملت ايران همچنان به ارزش‌های خود پايبند هستند.

انتهای پیام
captcha