ضدعفونی اماکن متبرکه زنجان برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 3880979
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

ضدعفونی اماکن متبرکه زنجان برای پیشگیری از کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای حضور در اماکن مذهبی و حرم امامزادگان تدابیر لازم مثل هماهنگی با شبکه بهداشت و هلال‌احمر برای حضور و ضد عفونی کردن محیط انجام گرفته است.

ضدعفونی اماکن متبرکه زنجان برای پیشگیری از شیوع کروناحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان پیرامون پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اماکن متبرکه اظهار کرد: در این خصوص توصیه ما ضمن رعایت مسایل بهداشتی، حفظ آرامش شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه احتمال انتقال ویروس در اماکن پرتردد و اجتماعات افزایش می‌یابد، ابراز کرد: بقاع متبرکه یکی از محل‌های اجتماع مردم است، از این رو باید مراقبت، رعایت نکات بهداشتی فردی و جمعی تشدید و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: برای پیشگیری از انتقال و شیوع کروناویروس و رعایت حال شهروندان، در حال حاضر دو همایش که قرار بود در بقاع متبرکه استان برگزار شود، لغو شد.

وی تصریح کرد: برای حضور در اماکن مذهبی و حرم امامزادگان تدابیر لازم مثل هماهنگی با شبکه بهداشت و همکاران هلال‌احمر برای حضور و ضد عفونی کردن محیط انجام گرفته است ولی محیط امامزادگان به هیچ وجه مصون از ویروس کرونا نیست و زائران عزیز باید حتما مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: ملاک برای ما و همه شهروندان و زائرین عمل به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود که در حال حاضر رعایت مسائل بهداشتی از جمله شستن مداوم دست‌ها و خودداری از دست دادن و روبوسی با دیگران مهمترین توصیه‌های این وزارتخانه است.

وی یادآور شد: در رابطه با توزیع غذا و نذری در اماکن متبرکه دستور خاصی دریافت نکردیم اما مردم باید مثل همیشه رعایت مسائل بهداشتی را داشته باشند و اگر ضرورتی ندارد فعلا از این کار خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha