تمدید مهلت شرکت در جشنواره داستان نویسی رضوی تا دوم بهمن‌ماه
کد خبر: 3948790
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

تمدید مهلت شرکت در جشنواره داستان نویسی رضوی تا دوم بهمن‌ماه

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به علت استقبال علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی تا دوم بهمن تمدید شد.

تمدید مهلت شرکت در جشنواره داستان نویسی رضوی تا دوم بهمن‌ماهبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 30 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سومین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با نام «شمی اشراق» توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به علت استقبال علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار به جشنواره تا دوم بهمن تمدید شد، ابراز کرد: داوری آثار رسیده به جشنواره داستان نویسی رضوی 10 بهمن ماه بوده و مراسم اختتامیه نیز 15 بهمن برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقمندان می‌‌توانند در سه گروه سنی زیر 18 سال، 18 تا 35 سال و بالای 35 سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره‌گیری از منویات امام رضا(ع) در مواجهه با مصایب و بلایا را از جمله محورهای بخش ویژه برشمرد.

وی ادا مه داد: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا(ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا(ع)، فرهنگ زیارت (با حضور در حرم مطهر/ فضای مجازی)، امام رضا(ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان و امام رضا(ع) و فریضه نماز است.

احمدخانی با اشاره به اینکه تاکنون 51 اثر از 39 شرکت‌کننده به دبیرخانه وصول شده است، بیان کرد: بیشترین آثار ارسالی از اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، تهران و قم است و بخش داستان کوتاه بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha