ارسال 144 اثر به جشنواره «شمس اشراق» در زنجان
کد خبر: 3951526
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

ارسال 144 اثر به جشنواره «شمس اشراق» در زنجان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 144 اثر از 68 شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با نام «شمس اشراق» ارسال شده است.

ارسال 144 اثر به جشنواره «شمس اشراق» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز، 14 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان افتخار میزبانی سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی با نام «شمس اشراق» از جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) را دارد و 144 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی در بخش‌های داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: 68 نفر از استان‌های زنجان، اردبیل، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، تهران، مرکزی و همدان شرکت کردند.

این مسئول یادآور شد: سبک زندگی و سیره امام رضا(ع)، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام، فرهنگ زیارت، امام رضا (ع) خانواده، کودکان و نوجوان و همچنین امام رضا (ع) و نماز بوده و دو موضوع ویژه نیز شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از معنویات امام رضا (ع) در مواجهه با مسائل به‌ویژه بیماری کرونا از محورهای این جشنواره است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از رهگذر داستان نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع) و همچنین گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) را از اهداف این جشنواره برشمرد.

وی همچنین از اکران ۱۶ فیلم سینمایی همزمان با سی ونهمین جشنواره فیلم فجر در زنجان خبر داد و گفت: جشنواره فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای هنری و سینمایی ایران است که نیمه بهمن هر سال برگزار می‌شود و در سال‌های گذشته تجربه مطلوبی در زمینه اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در استان داشتیم.

احمدخانی با بیان اینکه امسال تحت تأثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید در برگزاری این جشنواره داریم، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود برای حضور علاقمندان به‌منظور نمایش فیلم‌های سی ‌و نهمین جشنواره فیلم فجر با ظرفیت محدودتر و رعایت کامل ضوابط بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: اکران همزمان فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از 15 بهمن ماه آغاز شده و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد. «رمانیتسم عماد و طوبی»، «بی همه چیز»، «ستاره بازی»، «شیشلیک»، «ابلق»، «تک تیرانداز»، «زالاوا»، «مصلحت»، «روشن»، «روزی روزگاری آبادان»، «مامان»، «منصور،» «خط فرضی»، «گیجگاه»، «یدو» و «تی تی» از جمله فیلم‌هایی هستند که دهه فجر به نمایش در می‌آیند.

انتهای پیام
captcha