پرونده مبادله اسرا از پرونده بازسازی غزه جداست
کد خبر: 3982655
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
جنبش مقاومت اسلامی حماس:

پرونده مبادله اسرا از پرونده بازسازی غزه جداست

جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر با تصریح تمایز پرونده مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی از موضوع بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنایات دشمن صهیونیستی در غزه، بر تداوم موضع این گروه در عدم مشروط ساختن بازسازی نوار غزه به هر مسئله دیگر تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شمس نیوز، عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس در گفت‌وگو با صدای قدس اظهار کرد که مسئله نظامیان اسیر اسرائیلی نزد مقاومت، یک قضیه سیاسی و انسانی است و این نظامیان تنها در قبال آزادی اسرای فلسطینی تحویل طرف صهیونیستی داده می‌شوند.

قانوع اشاره کرد که طرف‌های واسطه هم به خوبی می‌دانند که مسئله ویرانی‌های حاصل از جنگ 11 روزه، نباید به هیچ مسئله دیگری پیوند داده شود.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی می‌داند که حماس آماده مذاکرات برای مبادله اسرا است، اما این رژیم به خاطر بحران داخلی خود فعلاً برای آن آمادگی ندارد.

قانوع تأکید کرد که تعلل رژیم صهیونیستی در بازگشایی گذرگاه‌ها و لغو محاصره ممکن است در نهایت به تنش و درگیری مجدد در غزه بینجامد.

وی اظهار کرد که ما با اینکه در دو مسیر مختلف به طور جداگانه یعنی تثبیت آتش‌بس و بازسازی غزه و مبادله اسرا با دشمن صهیونیستی حرکت کنیم، مشکلی نداریم، اما اینکه هر دو مسیر یک هدف را دنبال کند، ما این را نمی‌پذیریم و این دو مسئله باید جدای از هم باشند.

سخنگوی حماس تأکید کرد که گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند که ادامه تعلل‌های دشمن صهیونیستی در رابطه با لغو محاصره و اجرای تفاهمات آتش‌بس در غزه، منطقه را به سمت جنگی دیگر پیش خواهد برد.

انتهای پیام
captcha