برگزاری کارگاه تخصصی معماری تلاوت در زنجان
کد خبر: 4016181
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
با حضور احمد ابوالقاسمی انجام شد؛

برگزاری کارگاه تخصصی معماری تلاوت در زنجان

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: کارگاه تخصصی معماری تلاوت با حضور احمد ابوالقاسمی ویژه متسابقین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور برگزار شد.

اصغر حاج‌علی‌اکبری مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور برای فعالیت‌های قرآن و عترت، دبیرخانه‌ای را تأسیس کرده که به دلیل سابقه قرآنی دانشگاه پیام‌نور، مسئولیت این دبیرخانه به زنجان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته قرآن و عترت برنامه‌های مختلفی برای کارکنان، اساتید و دانشجویان طراحی شد، ابراز کرد: یکی از این برنامه‌ها به برگزاری کارگاه‌های قرآنی اختصاص داشت که صبح امروز، 4 آذرماه به شکل آنلاین در بستر سامانه آموزشی این دانشگاه برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: کارگاه تخصصی معماری تلاوت با جامعه هدف متسابقین بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان شرکت‌کننده در جشنواره قرآن و عترت با حضور احمد ابوالقاسمی، داور و قاری بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و این استاد قران به تلاوت معناگرا تأکید کرد.

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان بیان کرد: همچنین در این کارگاه، ابوالقاسمی خطاب به دانشجویان و فعالان قرآنی توصیه کرد که نسبت به شأن نزول آیات و تعمیق و تفسیر آن اهتمام بیشتری داشته باشند تا در هنگام تلاوت بتوانند معنای آیات را به مستمعان منتقل کنند، همچنان که تأکید شده قرآن باید به گونه‌ای تلاوت شود که گویی در همین لحظه بر مخاطب نازل می‌شود.

وی ابراز کرد: در این کارگاه نکات فنی برای تلاوت سریع و فنی به متسابقین تذکر داده شد. همچنین به برنامه‌های آینده کشور در حوزه قرآن و عترت و برنامه‌های رسانه ملی برای نوروز ۱۴۰۱ نیز در این کارگاه اشاره شد.

انتهای پیام
captcha