تجلیل از برندگان مسابقات قرآن کتارا در قطر
کد خبر: 4051696
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

تجلیل از برندگان مسابقات قرآن کتارا در قطر

در مراسمی با حضور والدین شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان مسابقات قرآن حفظ قرآن کریم کتارا در قطر، از نفرات برتر تجلیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، روز گذشته (پنجشنبه) بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا»، از کودکان شرکت‌کننده در یازدهمین دوره مسابقات قرآن کتارا تجلیل کرد. 

از سوی دیگر، والدین شرکت‌کنندگان مسابقات کتارا، از جایگاه عالی و سطح بالای مسابقات تقدیر و تشکر و از زحمات چشمگیر سازمان دهکده فرهنگی کتارا برای برگزاری این مسابقه ممتاز در ماه مبارک رمضان و زیر نظر داوران مجرب تشکر و قدردانی کردند.

شیخ محمد مکی، پدر سه فرزند شرکت‌کننده در این مسابقات با ابراز خوشحالی از برگزاری مجدد مسابقات حفظ قرآن کریم با حضور کودکان پس از کاهش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: دوره یازدهم این مسابقه با رنگ و بوی تازه‌ ماه مبارک رمضان همراه بود.

عبدالله سعدون، پدر یک کودک دیگر نیز از نقش برجسته و مهمی که کتارا در همکاری با وزارت اوقاف و امور اسلامی ایفا می‌کند قدردانی کرد.

ملک احمد سلیمان، پدر یک کودک شرکت‌کننده دیگر نیز با ابراز خوشحالی از کسب مقام اول پسرش در مسابقات و اتمام حفظ سوره احزاب، از اهمیت این دوره در ترغیب کودکان به استفاده صحیح از زبان عربی و مفاهیم قرآن کریم سخن گفت. 

سنان عبدالکریم پدر فیصل عبدالکریم گفت: مسابقه حفظ قرآن کتارا یکی از فعالیت‌های ممتاز بنیاد کتارا در ماه مبارک رمضان است که فرزندش را با احکام عبادی و با زوایای درخشان سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آشنا کرد و در ایجاد انگیزه برای روی آوردن به کتاب خدا، تلاوت، مطالعه و حفظ قرآن نقش داشت.

 فیصل سنان از شرکت‌کنندگان با بیان اینکه با حضور در این مسابقه و تلاوت و حفظ کتاب مقدس خدا را آموخته است، ابراز خوشحالی کرد. 

بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» یازدهمین دوره مسابقات کاتارا حفظ قرآن کریم را با حضور (35) کودک 10 تا 15 سال شامل (20) پسر راه‌اندازی کرد. پسران در مسجد کتارا و دختران در مسجد الذهبی مسابقه دادند.

بنیاد دهکده فرهنگی کتارا هر ساله در ماه مبارک رمضان مسابقات حفظ قرآن کریم را با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی برگزار می‌کند. هدف آن پیوند دادن کودکان و نوجوانان با قرآن از طریق حفظ، مطالعه، تلاوت آیات، تدبر در معانی آن و کار بر احکام آن است. همچنین کودکان را با ارزش‌ها، فضایل، اخلاق و رفتارهای برگرفته از اسلام آشنا می‌کند.

این مسابقه در دوره‌های قبلی خود بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفت و به دلیل نقش مهمی که در آموزش ارزش‌ها و اخلاق حسنه اسلامی برگرفته از قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) داشت، مورد تحسین والدین قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha