برگزیدگان مسابقات قرآن کتارا در قطر تجلیل شدند
کد خبر: 4055678
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

برگزیدگان مسابقات قرآن کتارا در قطر تجلیل شدند

برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرائت قرآن کتارا در قطر معرفی شدند و در مراسمی جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» شب گذشته، 17 اردیبهشت برندگان پنجمین دوره جایزه بین‌المللی قرائت قرآن «کتارا» را که با شعار «قرآن را با صوت خود مزین کنید» برگزار شد، معرفی کرد.

بنابر اعلام برگزارکنندگان، بلال عبدالحمید عبد ربه، قاری مصری مقام اول را از آن خود کرد و برنده جایزه 500 هزار ریال قطر (حدود 5 میلیارد تومان) شد. قاری مراکشی محمد قصطالی دوم شد و جایزه 300 هزار ریالی گرفت. احمد السید الغیطانی قاری جوان مصری در جایگاه سوم قرار گرفت و جایزه 100 هزار ریالی را از آن خود کرد.

 خالد بن ابراهیم السلیطی، مدیرکل بنیاد دهکده فرهنگی کتارا گفت: پنجمین دوره مسابقات قرائت قرآن کتارا و دوره قبلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد. مقررات پیشگیرانه مانع از حضور شرکت‌کنندگان در مراحل مختلف مقدماتی این مسابقه در دوحه شد.

وی ابراز امیدواری کرد که همه‌گیری کرونا به طور کامل ریشه‌کن شود تا شرکت‌کنندگان و قاریان قرآن بتوانند در دوره ششم این مسابقات در سال 2023 از همه جای جهان به این کشور بیایند.

وی به برگزیدگان سه مقام اول تلاوت قرآن تبریک گفت و از وزارت اوقاف و امور اسلامی، حامی رسمی این جایزه و تلویزیون قطر، همکار رسانه‌ای این مسابقات برای پخش مراحل مختلف آن قدردانی کرد.

گفتنی است، در مجموع 966 شرکت‌کننده از 48 کشور شامل 16 کشور عربی و 32 کشور غیر عربی در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha