ارائه 68 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی
کد خبر: 4069149
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

ارائه 68 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه 68 هزار مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی از آغاز عمليات حج تاكنون در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه خبر داد.

به گزارش ایکنا، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات درمانی مجموعه پزشکی حج و زیارت در عربستان، از ارائه خدمات درمانی به 68 هزار و 70 مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی از 26 خردادماه تا عصر امروز خبر داد.

وی با بیان اینکه مجموع ویزیت‌های تخصصی در مکه و مدینه، پنج هزار و 157 مورد است، مجموع ویزیت‌ها در درمانگاه‌ها و مطب‌ها را 23 هزار و 363 مورد عنوان کرد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خدمات بستری و مددکاری و پرستاری به ترتیب 173، هزار و 446 و 13 هزار و 948 مورد است، ادامه داد: حدود 20 هزار زائر نیز خدمات نسخ داروخانه دریافت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: مجموع خدمات پاراکلینیکی، چهار هزار و 60 مورد است که شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به حجاج ایرانی می‌شود.

مرعشی با اشاره به آمار ارائه خدمات درمانی به زائران ظرف امروز در مراکز درمانی هلال احمر در مكه، بیان کرد: 10 هزار و 666 مورد خدمات مختلف درمانی از جمله ویزیت، بستری، پاراکلینیکی، پرستاری و مددکاری در بيمارستان و درمانگاه‌های مکه به زائران ایرانی ارائه شده است.

وی درخصوص ايام تشريق، گفت: برای ارائه خدمات به زائران در عرفات، مشعر و منا تدابیر لازم اندیشیده شده است و تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر آمادگی دارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: در حال حاضر دو بيمار در بيمارستان هلال احمر و دو بيمار هم در بيمارستان سعودی بستری و تحت مداوا هستند.

یادآور می‌شود، بیمارستان هلال احمر در شهر مکه با حضور اولین گروه‌ها از زائران ایرانی آماده به کار شد و علاوه بر ارائه خدمات پاراكلينيكی و پرستاری خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، دندانپزشکی و طب اورژانس به زائران ارائه می‌شود.

معصومه امام وردی

انتهای پیام
captcha