نشست رژیم صهیونیستی با کشورهایی که عادی‌سازی روابط کرده‌اند
کد خبر: 4109644
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

نشست رژیم صهیونیستی با کشورهایی که عادی‌سازی روابط کرده‌اند

ایالات متحده آمریکا در حال انجام اقداماتی برای برگزاری نشستی بین دولت نتانیاهو و کشورهایی است که با صهیونیست‌ها عادی‌سازی روابط داشته‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، به گفته یک مقام مسئول آمریکایی، ایالات متحده قصد دارد در چارچوب تشویق دولت بنیامین نتانیاهو به خویشتنداری در اقدامات خود، بین رژیم اشغالگر اسرائیل و کشورهای عربی که با آن عادی‌سازی روابط داشته‌اند، نشستی را برگزار کند.

یک مقام ارشد آمریکایی با بیان این موضوع گفت: ایالات متحده در تلاش است تا احتمالاً نشستی را در سه ماهه اول سال 2023 بین وزرای خارجه کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس نقب (مارس 2022) ترتیب دهد.

اجلاس نقب با حضور رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین و مراکش برگزار شد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، افزود: توافق‌هایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از آن به‌عنوان یک دستاورد برجسته یاد کرد، از نظر نتانیاهو مهم است و بنابراین تصور می‌کنم او می‌خواهد همچنان شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه باشد.

این مقام مسئول آمریکایی ادامه داد: برخی از اقداماتی که اسرائیل در آینده انجام خواهد داد، مشخص‌کننده این امر خواهد بود که شرایط برای کشورهایی که با آن عادی‌سازی روابط کرده‌اند، آسان خواهد بود و یا اینکه سخت خواهد شد.

امارات در ازای وعده دولت وقت نتانیاهو مبنی بر عدم الحاق کرانه باختری، توافق‌های عادی‌سازی را امضا کرد، اقدامی که به لطف وجود دولت ترامپ رخ داد.

نتانیاهو اخیراً از ادامه تلاش‌های خود برای سوق دادن پادشاهی عربستان سعودی در جهت پیوستن به کاروان کشورهایی که روابط خود را با تل‌آویو عادی کرده‌اند، خبر داده است.

رئیس حزب لیکود با بیان اینکه قصد دارد توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی را دنبال کند، مدعی شد که این امر می‌تواند راهی برای حل منازعه با اعراب و فلسطینیان باشد.

انتهای پیام
captcha