کنسرت صهیونیست‌ها برای امارات؛ برگی دیگر از عادی‌سازی روابط
کد خبر: 4107756
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
با انزجار روزافزون ملت‌ها از اسرائیل انجام می‌شود

کنسرت صهیونیست‌ها برای امارات؛ برگی دیگر از عادی‌سازی روابط

رژیم صهیونیستی قصد دارد با برگزاری یک کنسرت از سوی ارکستر فیلارمونیک این رژیم در ابوظبی، عادی‌سازی روابط خود با امارات را از جنبه فرهنگی تقویت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، در ادامه سلسله مراحل عادی‌سازی میان رژیم اشغالگر و امارات متحده عربی، قرار است هفته آینده آنچه «نمایشی تاریخی» از سوی ارکستر اسرائیل در ابوظبی توصیف شده برگزار شود.

میچال هرتزوگ، همسر رئیس‌جمهور این رژیم که رهبری این برنامه را بر عهده داشته ادعا کرد که نغمات موسیقی این توانایی را دارند که مردم را به یکدیگر پیوند دهند. از سوی دیگر عوزی شالو، نوازنده باسون، که قبلا در مقابل پادشاه فقید اردن آواز خوانده اعلام کرد که سرود ملی امارات و اسرائیل را خواهد نواخت.

ایتامار آیچنر، خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت، فاش کرد که ارکستر اسرائیلی در یک سفر چهار روزه، سه شنبه آینده این رویداد را در ابوظبی برگزار خواهد.

وی در گزارشی افزود: میچال در سفر ماه ژانویه خود به ابوظبی، از علاقه خود به این نوع موسیقی معروف به فیلارمونیک به میزبانان اماراتی سخن گفت. این اجرا به سرپرستی لهاو شانی در کاخ امارات، به دعوت عبدالله، وزیر امور خارجه این کشور برگزار خواهد شد.

وی مدعی شد که برای شرکت در این رویداد تاریخی که نشان‌دهنده تغییر جدیدی در روابط صمیمانه بین دو طرف است، هیجان‌زده است، زیرا عادی‌سازی امارات و اسرائیل این بار در سطح فرهنگی و از طریق یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی اسرائیل که ارکستر فیلارمونیک است انجام می‌شود.

عوزی شالو، نوازنده فاگوت تأیید کرد که در سال 1996 برای پادشاه و ملکه اردن در کنسرتی پس از امضای توافقنامه صلح نواخته است. وی گفت: ما در این مراسم سرودهای اماراتی و اسرائیلی را اجرا خواهیم کرد، به امید اینکه در سایر کشورهای عربی بیشتر اجرا شود.

عربی 21 پیش‌تر فاش کرد که رژیم اشغالگر و امارات متحده عربی در حال ترویج ابتکاری برای سازماندهی جشنواره صلح برای جوانان در صحرای ابوظبی هستند که میزبان 40 هزار جوان از کشورهای عضو توافق عادی‌سازی در کنار اردن و مصر خواهد بود. این برنامه شامل اجراهای موسیقی، سخنرانی‌های «TED» و مسابقات هنری به ابتکار امیر هایک، سفیر اسرائیل در ابوظبی، برگزار می‌شود. وی پیشنهاد تبدیل این جشنواره به رویدادی سالانه در سایر کشورها را داده است.

از بُعد فرهنگی و هنری، طراحان این فعالیت‌های عادی‌سازی قصد دارند در اذهان جوانان و افکار عمومی نفوذ کنند؛ گرچه رژیم اشغالگر علی‌رغم گذشت دهه‌ها از امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی با مصر و اردن نتوانسته در دل توده‌های مردم این کشورها راه یابد. 

انتهای پیام
captcha