سردار سلیمانی از ادیان و کرامت انسانی دفاع ‌کرد
کد خبر: 4111166
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
رایزن فرهنگی ایران در مانیل:

سردار سلیمانی از ادیان و کرامت انسانی دفاع ‌کرد

مرتضی صبوری در جمع نمایندگان مراکز دینی مختلف فیلیپین با اشاره به اقدامات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با افراط‌گرایی دینی گفت: شهید سلیمانی از کیان ادیان و کرامت انسانی دفاع ‌کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان «یونی هارمونی» فیلیپین به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی، گردهمایی با حضور نمایندگان مراکز دینی مختلف این کشور از جمله کلیسای کاتولیک، کلیسای مورمون، انجمن ترکیه‌ای صلح در اقیانوسیه، معبد هندویسم و انجمن فوکولاره و امام مسجد کوئیزن سیتی برگزار کرد.

در این مراسم که مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در مانیل حضور داشت، برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی با موضوع همکاری و گفت‌وگوهای ادیانی اجرا شد.

صبوری در سخنرانی خود در این مراسم، در آستانه سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، به تشریح اقدامات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با افراط‌گرایی دینی و نقش برجسته ایشان در توجه جهانیان به لزوم تعامل و همکاری ادیان مختلف برای پاسداشت کرامت انسانی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کشورهای مختلف به‌ویژه در منطقه غرب آسیا نظیر عراق و سوریه پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل با برشمردن آثار مبارزه ایشان با داعش و نجات اقلیت‌های دینی عراق و سوریه که در چنگال داعش اسیر بودند، بیان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در حالی که قدرت‌های مدعی مبارزه با تروریسم درصدد کسب منافع حداکثری برای خود از جنایات گروه داعش بودند، توانست اقوام و اقلیت‌های عراقی و سوری نظیر مسیحیان و ایزدی‌ها را از اسارت داعش نجات دهد.

وی ادامه داد: پس از شهادت مظلومانه این سردار ایران و اسلام، جهان شاهد مراسم تشییع کم نظیرش در ایران و عزاداری بی‌سابقه مردمان بسیاری از کشورها بود و حتی برخی مقامات فیلیپین از او به عنوان سردار بزرگ تاریخ بشر یاد کردند.

صبوری با تقدیر از همه مجامع دینی فیلیپین که در تلاش برای گسترش همکاری‌های ادیانی گام بر می‌دارند، تأکید کرد که ایران اسلامی سهم بزرگ و برجسته‌ای در همکاری‌ها و گفت‌وگوهای ادیانی دارد و سرداران بزرگی چون شهید سلیمانی را در دفاع از کیان ادیان و کرامت انسانی تقدیم به جامعه بشری کرده است.

انتهای پیام
captcha