احیای شب شهادت حاج قاسم در نزدیکی فرودگاه بغداد + عکس
کد خبر: 4111870
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

احیای شب شهادت حاج قاسم در نزدیکی فرودگاه بغداد + عکس

هزاران نفر شب گذشته با برپایی اجتماع باشکوه در نزدیکی فرودگاه بغداد در مراسم گرامیداشت شب شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، فرودگاه بین‌المللی بغداد شامگاه دوشنبه شاهد حضور هزاران نفری بود که برای احیای مراسم شب شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به آنجا آمده بودند.

دوربین رسانه‌ها از حضور جمعیت انبوه هواداران مقاومت و برپایی خیمه‌ها در نزدیکی مجسمه فرماندهان نصر در نزدیکی محل شهادت حاج قاسم و همراهانشان، صحنه‌ها را به تصویر کشیدند در حالی که سروده‌های حماسی در وصف این شهدا فضا را دلنشین کرده بود.

استان‌های بغداد، واسط، الدیوانیه، المثنی، ذی قار، بابل، دیالی، بصره و کربلا امروز سه شنبه را به مناسبت شهادت فرماندهان نصر تعطیل اعلام کردند.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در این مراسم تاکید کرد: جنایت ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ترتیب داده شده بود و زمان زیادی طول نمی‌کشد که او را در زباله دان تاریخ می‌بینیم.

الفیاض طی نطقی در مراسم بزرگداشت فرماندهان نصر در محل شهادت این دو فرمانده مقاومت در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد  گفت:  دشمنانی که گمان می‌کردند با کشتار و حذف فیزیکی می‌توانند، اراده ملت‌ها را در هم شکنند، ناامید شدند و ما تأکید می‌کنیم میلیون‌ها عزاداری که در مراسم تشییع حاج قاسم شرکت کردند مؤید جایگاه والای او در دل مردم هستند.

وی با بیان اینکه حاج ابومهدی المهندس ترکیبی از روحیه خوب، شکوه و اقتدار، تدبیر و رهبری است، تأکید کرد: الحشد الشعبی با ریشه‌دار شدن و استواری خود پاسخی به جنایت ترور این دو شهید داد و اکنون الحشد الشعبی در مرحله پس از آزادسازی و توطئه‌هایی قرار دارد که برای امت (اسلامی) در نظر گرفته شده بود.

الفیاض گفت: ما در الحشد الشعبی افتخار حفظ میراث شهدای پیروزی را داریم. باید یک نقشه راه برای آینده الحشد ترسیم کنیم. ما یک نیروی نظامی هستیم و از نهادهای قانون اساسی عراق محافظت می‌کنیم.

الفیاض با تأکید بر اینکه الحشد از رویه سیاست دور خواهد بود، گفت: اما ما با برادران خود در زمینه آگاهی سیاسی برای دفاع از قانون اساسی کار خواهیم کرد و بر خلاف اینکه شایعه می‌کنند الحشد طائفه‌ای است از همه گروه‌ها و طوائف عراقی دفاع می‌کند باید هوشیار باشیم که بهترین راه مقاومت در برابر دشمنان است.

سیره جهادی حاج قاسم را دنبال کنیم

فراکسیون ائتلاف قوی الدولة الوطنیه(شامل جریان حکمت ملی به ریاست عمار حکیم و ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی) هم در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت حاج قاسم تأکید کرد: سیره جهادی فرماندهان نصر درس‌هایی واقعی برای عبور از ناملایمات است.

در این بیانیه آمده است: امروز سومین سالروز شهادت دو شهید بزرگ ابومهدی المهندس و ژنرال قاسم سلیمانی است که مهمان عراق بود و خون پاک آنها سرزمین عراق را آبیاری کرد؛ آن هم در یک حمله غیرمسئولانه آمریکا که نقض آشکار موازین بین‌المللی و نظام‌های حاکمیتی است.

در این بیانیه آمده است: ما فقدان فرماندهان پیروزی را به ملتمان تسلیت می‌گوییم و از برادرانمان در فراکسیون‌های سیاسی داخل پارلمان می‌خواهیم سیره جهادی این شهیدان را دنبال کنند، منافع عراق را در اولویت قرار دهند و محافظ جان و مال عراقی‌ها و قوانین عراق باشند.

ائتلاف قوی الدوله الوطنیه تأکید کرد: سیره جهادی این دو شهید درس‌هایی واقعی در غلبه بر ناملایمات در تاریک ‌ترین شرایط و تبدیل مصیبت به نعمت به برکت اجابت ندای آیت‌الله سیستانی صاحب فتوای جهاد کفایی است.

انتهای پیام
captcha