وزارتخانه‌ها نسبت خود با نمایشگاه قرآن را مشخص کنند + صوت
کد خبر: 4112070
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
علیرضا معاف:

وزارتخانه‌ها نسبت خود با نمایشگاه قرآن را مشخص کنند + صوت

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: در این جلسه وزیر ارشاد تأکید داشت تا برش‌های وزارتخانه‌ای حوزه قرآن در همه وزارتخانه‌ها طی دو هفته در دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن آماده شود تا به تأیید هیئت دولت برسد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری سی‌امین دوره نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم، گفت: این جلسه روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا که جمعی از اساتید و بزرگان جامعه قرآنی کشور بودند تشکیل شد و سیاست‌ها و اصول اصلی نمایشگاه سی‌ام به بحث گذاشته شد.

وی افزود: نمایشگاه قرآن به عدد 30 رسیده و این اهمیت بسیار بالایی دارد، با توجه به همین موضوع تلاش خواهد شد تا بسیاری از دستاوردهای دوره‌های اول تا بیست و نهم در نمایشگاه سی‌ام دیده شود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری بر وجه بین‌المللی نمایشگاه و تقویت این وجه تأکید شد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع طی روزهای گذشته جلسه‌ای مجازی با 21 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برگزار و قرار شد ظرفیت‌های این کشورها به دبیرخانه دائمی نمایشگاه متصل شود.

معاف بیان کرد: همچنین در این جلسه بر توجه به مخاطبان دهه هشتادی و دهه نودی و مخاطبان کودک و نوجوان تأکید و مقرر شد برنامه‌ریزی‌ها نوعاً ناظر بر کودک و نوجوان باشد. همچنین حوزه‌ بانوان و زنان و دختران نیز مورد تأکید قرار گرفت و قرار شد برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد. با توجه به اینکه مجمع بین‌المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان اخیراً تشکیل شده و تاکنون 1200 عضو از اساتید حوزوی و دانشگاهی را جذب کرده مقرر شده است، این مجمع مسئولیت بخش بانوان نمایشگاه را برعهده داشته باشد.

وی اظهار کرد: در جلسه شورای سیاستگذاری وزیر ارشاد تأکید داشت تا برش‌های وزارتخانه‌ای حوزه قرآن در همه وزارتخانه‌ها طی دو هفته در دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن آماده شود تا به تأیید هیئت دولت برسد و همه وزرا و وزارتخانه‌ها نسبت خود را با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پیدا و تعریف کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صبحت‌های مطرح شده از سوی اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن در این جلسه بیان کرد: مدیران امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این جلسه اعلام آمادگی کردند تا در برگزاری مطلوب‌تر نمایشگاه قرآن همکاری لازم را داشته باشند. همچنین نمایندگان سازمان صداو سیما نیز اعلام آمادگی کرد تا بازتاب رسانه‌ای نمایشگاه به شکل گسترده‌تر و پرحجم‌تر از گذشته انجام شود.

معاف در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم نمایشگاه سی‌ام با رونق و قوت و نشاط بیشتر در مصلی تهران برگزار شود، گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری کلیات سیاست‌ها و راهبردها به بحث گذاشته شد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اینکه باید همه دولت و همه دستگاه‌ها نسبت به امر قرآن و نمایشگاه تکالیف و مأموریت‌های خود را مشخص کنند تا به تصویب هیئت دولت برسد تأکید داشت و به این موضوع که رئیس جمهور این موضوع را از همه مطالبه خواهد کرد، نیز اشاره شد.

از جمله اعضای شورای سیاستگذاری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌توان به حجج‌ الاسلام محمد قمی، سیدمهدی خاموشی، محمد حاج‌ابوالقاسم، حمید محمدی، غلامرضا قاسمیان، مهدی ایمانی‌پور و همچنین سیدمهدی مصطفوی، سیدعلی سرابی، میثم نیلی، مجید زین‌العابدین، سیدمحمود اسلامی، محمد خزاعی، ابراهیم کرمانی‌نژاد، محمدحسین محمدزاده، محمدمهدی عزیززاده، مژگان خان‌بابا و محمدحسین کشکولی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha