آمریکا با شهادت سلیمانی ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم در جهان است
کد خبر: 4112099
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
رئیس حزب سوری لبنان:

آمریکا با شهادت سلیمانی ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم در جهان است

رئیس حزب سوسیال ناسیونالیست سوری در لبنان تأکید کرد که آمریکا با به شهادت رساندن فرماندهان جنگ ثابت کرد که حامی اصلی تروریسم و دشمن قسم خورده مبارزان با اشغالگری و نژادپرستی است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، اسعد حردان، رئیس حزب سوسیال ناسیونالیست سوری و عضو سابق پارلمان لبنان به مناسبت سومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس وقت سازمان الحشد الشعبی و تعدادی از همراهانشان بیانیه‌ای  را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ترور سردار سلیمانی و همراهانش در سوم ژانویه 2020 یک اقدام تروریستی بود که عمق درگیری بین کشورها و نیروهای جبهه مقاومت با دولت آمریکا را افزایش داد، آمریکایی که از رژیم نژادپرستی صهیونیستی و همه کانون‌های تروریسم در منطقه ما و جهان حمایت می‌کند.

وی افزود: هدف قرار دادن کاروان دو فرمانده، یکی شهید المهندس که در رأس یک هیئت رسمی از عراق بود و مهمان وی، شهید سپهبد سلیمانی که وی نیز یک مقام رسمی محسوب می‌شد، نقض آشکار حاکمیت عراق بود و به همه جهان نشان داد که دولت آمریکا تروریسم دولتی وحشیانه را اعمال می‌کند و قوانین و میثاق‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

حردان تأکید کرد: با ترور سلیمانی و المهندس دو شخصیت برجسته که در کشورهای خود مناصب رسمی داشتند و نقش تعیین کننده‌ای در جنگ با تروریسم ایفا می‌کردند، ایالات متحده آمریکا تأیید کرد که حامی اصلی تروریسم است و دشمن قسم خورده همه کسانی است که با اشغالگری و نژادپرستی مبارزه می‌کنند. این همان چیزی است که باعث می‌شود ما بیش از پیش به مقاومت به عنوان یک رویکرد و انتخاب برای آزادی سرزمینمان و دفاع از مردم خود در برابر تروریسم و ​​حامیان آن پایبند باشیم و همچنین به اتحاد با همه کشورهای دوست که از مقاومت مردم ما در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کنند.

وی به روح این دو فرمانده شهید و همراهانشان درود فرستاد و افزود: شهادت بالاترین افتخار رهبران و رزمندگانی است که جان خود را وقف مقاومت در برابر اشغال، استعمار و تروریسم کرده‌اند. ما دو رهبر شهید را به خاطر نقششان در شکست تروریسم در سرزمین بین النهرین تجلیل می‌کنیم و همچنین از سپهبد سلیمانی که در کنار سوریه در جنگ با تروریسم ایستاد و از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرد.

حردان در پایان تصریح کرد: مقاومت مردم ما از همه عناصر حق و قدرت برای شکست پروژه خصمانه برخوردار است.

انتهای پیام
captcha