آمادگی عربستان برای استقبال از زائران بیت الله الحرام
کد خبر: 4115327
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

آمادگی عربستان برای استقبال از زائران بیت الله الحرام

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از آمادگی گسترده برای خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اللواء، تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی از آمادگی کامل خود برای خدمت‌رسانی به زائران حج عمره خبر داد. فعال‌سازی طرح‌های بهره‌برداری بهینه شامل تعریض خیابان‌ها و میدان‌های شمالی، بهره‌برداری از فضاهای بزرگ و کافی برای خدمت‌رسانی به زائران و آماده‌سازی مصلاهای مختلف مجهز به کلیه خدمات میدانی از جمله مهم‌ترین این اقدامات است.

از سویی آماده‌سازی 19 ایستگاه فعال برای پاسخگویی به پرسش‌های زائران در زمینه مناسک عمره و سایر مسائل شرعی به 11 زبان مختلف از دیگر اقدامات تولیت بوده است.

علاوه بر این در زمینه خدمت‌رسانی به بانوان زائر نیز به‌کارگیری راهنمایان زن به‌منظور ارائه خدمات مذهبی، ارشادی و فنی و همچنین پاسخگویی به مسائل و پرسش‌های بانوان زائر به چندین زبان بین‌المللی در دستور کار تولیت قرار گرفته است.

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، همچنین امکانات گسترده‌ای را برای زائران معلول نیز تدارک دیده است. ایجاد سطوح شیب‌دار و رمپ‌های خاص برای تردد معلولان با ویلچر، فراهم کردن مصحف به خط بریل، ترجمه خطبه‌ها به زبان اشاره و همچنین نگه‌دارنده‌های خاص قرآن ویژه معلولان از جمله این اقدامات بوده است.

تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی با تأکید بر آمادگی کامل سامانه خدمات فنی و عملیاتی ارائه شده به زائران از آمادگی بهینه عوامل انسانی برای خدمت به زائران بیت‌الله الحرام خبر داده است. از سویی زیرساخت‌هایی از جمله پله‌های برقی، آسانسورها، رمپ‌ها، سیستم‌های ایمنی و همچنین سیستم صوتی پخش اذان، قرآن و خطبه‌های در مسجدالحرام و مسجدالنبی نیز در بالاترین حالت آمادگی خود قرار دارند.

انتهای پیام
captcha