کاهش هزینه بیمه زائران عمره
کد خبر: 4115504
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

کاهش هزینه بیمه زائران عمره

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که هزینه بیمه جامع عمره‌گزاران خارجی از 235 ریال سعودی به 87 ریال کاهش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از Urdu Point، مقامات سعودی در مورد این کاهش 63 درصدی گفتند که این کاهش هزینه از 10 ژانویه(20 دی) اجرا شده است.

بیمه‌نامه عمره یک بیمه‌نامه واحد است که توسط کسانی که از خارج عربستان به عمره مفرده می‌آیند پوشش داده می‌شود و شامل مراحل ویزا قبل از آمدن به عمره و موارد اورژانسی مانند درمان، پذیرش، بستری شدن در بیمارستان، بارداری، زایمان اضطراری، موارد اورژانسی دندانپزشکی، جراحات تصادفات رانندگی و موارد دیالیز را پوشش می‌دهد.

این بیمه همچنین موارد کلی مانند از کارافتادگی کلی دائم به دلیل تصادف، موارد فوت و فوت در اثر بلایای طبیعی، بازگرداندن جسد متوفی به کشورش و دیه صادره با حکم دادگاه را نیز در بر می‌گیرد.

یک روزنامه سعودی هم گزارش داد که این کاهش قیمت بیمه شامل پوشش‌هایی برای غرامت تأخیر پرواز و جریمه لغو پرواز است.

وزارتخانه حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که دوره پوشش بیمه‌ای 90 روزه است که از روز ورود به کشور، شروع و دامنه پوشش آن فقط در داخل عربستان سعودی است.

عربستان سعودی پیش‌تر نیز اعلام کرد که پس از سه سال محدودیت در سفر حج به دلیل همه‌گیری کووید-19، محدودیتی برای تعداد زائرانی که می‌توانند در سال 2023 شرکت کنند وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha