خشم رژیم صهیونیستی نسبت به بازدید هیئت اروپایی از مسجد الاقصی
کد خبر: 4116415
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

خشم رژیم صهیونیستی نسبت به بازدید هیئت اروپایی از مسجد الاقصی

رژیم صهیونیستی از سر خشم نسبت به بازدید هیئت اروپایی از مسجد الاقصی بدون هماهنگی با تل‌آویو به اتحادیه اروپا شکایت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به دلیل حضور اخیر ده‌ها دیپلمات اروپایی در مسجد الاقصی  انتقادهای شدیدی را از اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی داشتند.

روزنامه اسرائیل هیوم امروز یکشنبه نوشت که دیدار هیئت اروپایی از مسجد الاقصی بدون هماهنگی با اسرائیل انجام شده بود و موضوع اینکه مسجد الاقصی و همچنین همه شهر قدس در کنترل اسرائیل است، نادیده گرفته شد.

این روزنامه با بیان اینکه هیئت اروپایی شامل 30 نماینده اتحادیه اروپا علاوه بر کانادا، استرالیا و آرژانتین بوده است، گفت که آنها با مدیریت اوقاف فلسطین هماهنگی کرده بودند و به کل طرف اسرائیلی را نادیده گرفتند.

اسرائیل هیوم به نوشته‌های کنسولگری انگلیس در توئیتر اشاره کرد که آمده است: ما با دیپلمات‌هایی که در دیدگاه‌هایمان مشترک هستند از مسجد الاقصی بازدید کردیم تا حمایت خود را از قیمومیت اردن بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اعلام کنیم و به حمایت از ترتیبات وضعیت تاریخی فعلی در قدس ادامه می‌دهیم که به ادیان ابراهیمی سه گانه اجازه می‌دهد در بخش قدیمی قدس کار کنند.

اسرائیل هیوم با بیان اینکه محافل صهیونیست از بازدید هیئت اروپایی از مکانی حساس به نام مسجد الاقصی خشمگین هستند، گفت که سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل هم این بازدید را غیرمسئولانه خوانده و گفته که می‌تواند اقدامی تحریک‌آمیز بوده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که وزارتخانه متبوع وی از طریق کانال‌های دیپلماتیک تلاش می‌کند تا مانع از اقداماتی شود که می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود.

چهارشنبه هفته گذشته بود که 35 نماینده و سرکنسول از کشورهای اروپایی و غیر آن از مسجد الاقصی بازدید و تأکید کردند که موضع اروپا لزوم حفظ وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی است.

انتهای پیام
captcha