یورش اشغالگران صهیونیست به قدس و جنین/ واکنش به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی
کد خبر: 4117387
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
مروری بر تحولات فلسطین

یورش اشغالگران صهیونیست به قدس و جنین/ واکنش به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی

حمله اشغالگران صهیونیست به قدس اشغالی، یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین و درگیری شدید با نیروهای مقاومت، ادامه واکنش‌ها به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی و واکنش حماس به رزمایش آمریکا و اسرائیل از آخرین اخبار و تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شب گذشته در درگیری‌ فلسطینیان با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در منطقه سلوان در جنوب مسجدالاقصی دو جوان فلسطینی مجروح شدند.

منابع محلی اعلام کردند نیروهای اشغالگر به منطقه سلوان حمله نموده که نتیجه آن درگیری با جوانانی بود که برای مقابله با این یورش به خیابان‌ها آمده بودند. در این درگیری‌ها اشغالگران صهیونیست به سمت جوانان فلسطینی گلوله جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند.

این منابع تاکید کردند: دو جوان فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند به طوری که یکی از آنان دچار مجروحیت متوسط و دیگری به شدت مجروح شده است. همچنین تعدادی از نیروهای پلیس در خیابان العین این منطقه به سمت یک جوان فلسطینی که هنوز هویت آن مشخص نیست حمله‌ور شده و پس از ضرب و شتم، وی را بازداشت کردند.

همچنین مناطق صور باهر، الطور، العیساویه و اردوگاه شعفاط شاهد درگیری با نیروهای اشغالگر در پی اعلام شهادت محمد علی 17 ساله بودند که به دلیل شدت جراحات وارده از اصابت گلوله اشغالگران به سینه وی در اردوگاه شعفاط در شمال شرق کرانه باختری به شهادت رسید، این در حالی است که اشغالگران همچنان پیکر این شهید فلسطین را در توقیف خود نگاه داشته‌اند.

یک ویدیوی منتشرشده حاکی از آن است که نظامیان اشغالگر پس از به شهادت رساندن محمد علی اقدام با پاره کردن لباس‌های وی و بازرسی بدنی می‌کنند.

نیروهای ملی و اسلامی در عناتا، اردوگاه شعفاط، الطور، العیساویه، سلوان و راس العامود اعلام کرده‌اند امروز پنجشنبه در عزای این شهید قهرمان فلسطینی در این مناطق اعتصاب برگزار می‌شود.

یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین

منابع فلسطینی صبح امروز از یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین و درگیری شدید نیروهای مقاومت با آنها خبر دادند.

به گزارش العالم، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شب گذشته و سحرگاه امروز پنجشنبه، عملیات یورش و تفتیش مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز کردند که در برخی مناطق درگیری‌هایی به وقوع پیوست، نیروهای صهیونیست شماری از فلسطینیان را به بهانه مشارکت در مقاومت مردمی دستگیر کردند.

این حملات در جنین، بیت لحم، رام الله و قدس اشغالی رخ داده و در پی آن ده‌ها خانه مورد تفتیش قرار گرفته است.

از سوی دیگر شمار زیادی از اشغالگران با ادوات سنگین به اردوگاه جنین یورش بردند و درگیری شدیدی بین مقاومت و نیروهای صهیونیست رخ داد و در نتیجه آن یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها مجروح شد، نیروهای اشغالگر از ارائه کمک های اولیه توسط خدمه هلال احمر به این جوان فلسطینی جلوگیری کردند.

منابع گزارش دادند این شهروند فلسطینی بر اثر جراحت ناشی از شلیک اشغالگران به شهادت رسیده است.
یورش اشغالگران صهیونیست به قدس و جنین / واکنش به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی
همزمان با درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین، صهیونیست‌ها برق این اردوگاه را قطع کردند، تعدادی از تک‌تیراندازان اسرائیلی روی پشت بام برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین مستقر شده و به سمت فلسطینیان تیراندازی می‌کنند.

اشغالگران نیروهای کمکی نظامی را به همراه یک بولدوزر نظامی به اردوگاه جنین اعزام کردند، گردان‌های قدس ـ تیپ جنین در همین راستا اعلام کردند که مجاهدین گلوله‌های سنگین و متوالی به سمت خودروی نیروهای اشغالگر شلیک کردند و مستقیماً به آنها اصابت کرده است.

همچنین فیلمی از سرنگونی پهپاد متعلق به نیروهای اشغالگر در اردوگاه جنین توسط مقاومت منتشر شده است.

وزارت اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر سحرگاه امروز در جریان یورش به چندین شهر و منطقه در کرانه باختری و بیت المقدس ۴ شهروند را دستگیر کردند.

واکنش زن مدافع مسجدالاقصی به بازداشت هنادی حلوانی

خدیجه خویص، از زنان مدافع مسجدالاقصی گفت: ادامه سیاست رژیم اشغالگر در بازداشت و تبعید مدافعان مسجد مبارک الاقصی تأثیری بر آنان نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، خدیجه خویص تأکید کرد: آنان همچنان به وظیفه دفاع و پشتیبانی از مسجدالاقصی ادامه خواهند داد، حتی اگر همه آنها بازداشت شوند.

خویص تاکید کرد: سیاست رژیم صهیونیستی در بازداشت زنان و مردان مدافع مسجدالاقصی به بهانه‌ها و اتهامات موهوم، از گذشته وجود داشته و هدف این سیاست این است که مسجدالاقصی و صحن های آن را از فلسطینیان خالی کند.
یورش اشغالگران صهیونیست به قدس و جنین / واکنش به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی
وی افزود رژیم اشغالگر تلاش می‌کند با اعمال فشار به مدافعان مسجدالاقصی، صدای آنان را قبل از ماه مبارک رمضان خاموش کند تا به هدف خود یعنی بازکردن فضا برای هجوم گروه‌های شهرک‌نشین به مسجدالاقصی دست یابد.

نیروهای اشغالگر سحرگاه روز سه‌شنبه، هنادی حلوانی، شهروند فلسطینی ساکن قدس را پس از هجوم به منزل وی و تخریب اثاثیه منزل و ضبط تلفن همراه وی دستگیر کردند.

واکنش حماس به رزمایش آمریکا و اسرائیل

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: برگزاری رزمایش مشترک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا تحت عنوان آمادگی برای تجاوز به کشورهای منطقه یکبار دیگر بر شراکت همه‌جانبه آمریکا و اشغالگران در تجاوز به مردم و ملت فلسطین و تمام منطقه تاکید دارد.

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس در این خصوص گفت: تمام اقدامات انجام شده در مسیر عادی‌سازی روابط و دیدارهای انجام‌شده میان مقامات رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه هیچ نتیجه‌ای جز خدمت به پروژه توسعه‌طلبانه صهیونیسم نخواهد داشت، پروژه‌ای که به صورت ویژه از حمایت آمریکا برخوردار است.

ارتش آمریکا روز سه‌شنبه تصاویری از رزمایش مشترک «Juniper Oak 23.2» با ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.
یورش اشغالگران صهیونیست به قدس و جنین / واکنش به بازداشت و تبعید مدافعان مسجدالاقصی
این رزمایش شاهد هدف قراردادن برخی اهداف در صحرای النقب توسط بمب‌افکن‌های آمریکایی با بیش از 100 تُن انواع بمب‌های انفجاری در چارچوب تمرین مشترک با رژیم صهیونیستی بود.

در این رزمایش همچنین ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی اهدافی را بمباران کردند که با آنها مراکز هسته‌ای ایران شبیه سازی شده بود.

در این رزمایش بیش از 140 هواپیما و بالگرد مشارکت دارند که از جمله آنها جنگنده‌های اف 18، اف 16 و اف 35 و همچنین بالگردهای آپاچی و بمب افکن‌های بی 52 است.

انتهای پیام
captcha