9 شهید و 20 زخمی در حمله نظامیان اسرائیلی به جنین / اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه
کد خبر: 4117408
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

9 شهید و 20 زخمی در حمله نظامیان اسرائیلی به جنین / اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر حمله وحشیانه و تما‌م‌عیار صبح امروز، 6 بهمن‌ماه، نظامیان صهیونیست به اردوگاه «جنین»، تاکنون 9 فلسطینی از جمله یک زن مسن شهید و 20 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «القدس العربی»، «می الکیلة»، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد: وضعیت در اردوگاه جنین بسیار بحرانی است و از هلال احمر به ما اطلاع داده‌اند که زخمی‌های زیادی وجود دارند که نجات و تخلیه آن‌ها دشوار است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس‌ها به داخل اردوگاه جنین برای نجات مجروحان جلوگیری می‌کند.

می الکیله گفت: نیروهای اشغالگر صهیونیست همچنین، به بیمارستان دولتی جنین یورش بردند و عمداً با گاز اشک‌آور به بخش کودکان بیمارستان شلیک کردند که باعث حالت خفگی در میان کودکان شد.

براساس این گزارش، یکی از شهدا یک پیرزن مسن است و حال چهار زخمی نیز وخیم گزارش شده است و به گفته شاهدان عینی، شهدا و مجروحین دیگری نیز وجود دارد که هنوز نیروهای امدادی نتوانسته‌اند خودشان را به آن‌ها برسانند.

همزمان منابع محلی می‌گویند که نظامیان رژیم صهیونیستی در حال تخلیه عمده مواضع خود در اردوگاه جنین هستند و در این راستا رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که فردی که نظامیان در پی دستگیری او بودند، بازداشت شده است.

صبح امروز نظامیان صهیونیست با مشارکت مستقیم شاباک، به صورت بی‌سابقه‌ای به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله کردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند.
 
به گفته رسانه‌های فلسطینی، پس از تشدید درگیری میان اشغالگران و نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها ضمن جلوگیری از ورود کادرهای درمان و امدادرسان به جنین برای کمک به مجروحان فلسطینی، تجهیزات و کاروان‌های نظامی بیشتری را به این اردوگاه اعزام کردند.

اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه همزمان با درگیری‌های جنین

در همین راستا، شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی از اعلام آماده‌باش ارتش این رژیم در مرزهای نوار غزه به دلیل حوادث جاری در اردوگاه جنین خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین وزارت بهداشت فلسطین تاکنون از شهادت 9 نفر با گلوله نظامیان اشغالگر خبر داده که در میان آنها یک زن سالخورده نیز مشاهده می‌‌‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد نیروها و گروه‌های مقاومت وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند.
9 شهید و 20 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین /  اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه
شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: نیروهای مقاومت با حجم زیادی از آتش گلوله و بمب‌‌های دست‌ساز اشغالگران صهیونیست را هدف قرار داده و گروهان‌های قدس و گردان‌های شهدای الاقصی نیز در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین همچنین در اردوگاه جنین موفق شدند یک پهپاد شناسایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را نابود کنند.

بر اساس اعلام برخی منابع نیروهای ویژه یمام، پلیس مرزی و ماژلان در حمله به اردوگاه جنین حضور داشته و تعدادی از شهروندان فلسطینی را نیز بازداشت کرده‌اند. 

واکنش هنیه به جنایت جنین

پایگاه خبری «الجزیره نت» گزارش داد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن محکومیت شدید جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین و به شهادت رساندن 9 فلسطینی، تأکید کرد که درگیری با صهیونیست‌ها در سراسر خاک فلسطین به سوی انفجار بزرگ پیش می‌رود.

وی افزود: مقاومت در کرانه باختری در حال افزایش و تقویت مستمر است و به عرصه محوری درگیری با طرح صهیونیستی تبدیل شده است.
9 شهید و 20 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین /  اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست سیطره خود را بر کرانه باختری گسترش دهد و روحیه مقاومت را در کرانه باختری مهار کند.

اسماعیل هنیه در ادامه گفت: آنچه در کرانه باختری اتفاق خواهد افتاد، بزرگ‌تر و عظیم‌تر از آن چیزی است که شاهدش هستیم و این تصمیم و راهبرد گروه‌های مقاومت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: نبرد با رژیم اشغالگر در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به حالت انفجار گسترده خواهد رسید.

پهپاد رژیم صهیونیستی بر فراز اردوگاه جنین سرنگون شد
     
به گزارش العالم، نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین از سرنگونی یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی بر فراز این اردوگاه خبر دادند.

در پی یورش صبح امروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و اعزام کاروان‌های حامل نیرو و تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها به این اردوگاه و آغاز درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی، تاکنون یک جوان فلسطینی شهید و پنج نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منابع رسانه‌ای از تداوم درگیری‌ها و شنیده‌ شدن صدای تیراندازی و انفجار در این اردوگاه خبر می‌دهند. گروه مقاومت «کتیبه جنین» اعلام کرد که مقاومت فلسطین در حال مقابله با این حمله صهیونیست‌ها است و تاکنون چندین بمب و مواد منفجره در مسیر خودروهای اشغالگران منفجر کرده و ضربات مستقیم به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

به اعلام منابع محلی فلسطین، نیروهای مقاومت موفق شدند یک پهپاد جاسوسی و شناسایی رژیم صهیونیستی را بر فراز اردوگاه جنین هدف قرار دهند و آن را سرنگون کنند.
9 شهید و 20 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین /  اعلام آماده‌باش در مرزهای غزه
از صبح امروز، نظامیان تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند. جنایات نظامیان صهیونیست تا لحظه تنظیم این خبر، همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین تحول، نظامیان صهیونیست، اقدام به حمله به یک بیمارستان و شلیک به سوی بیماران کرده و در این میان چندین کودک نیز زخمی شدند.

محمود السعدی، مدیر هلال احمر جنین اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی مانع امدادرسانی به فلسطینی‌ها می‌شود، با این وجود شماری از نیروهای امدادی با فداکارای موفق به ورود به اردوگاه و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند.

انتهای پیام
captcha