مسابقات کشوری همخوانی قرآن و همسرایی در دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 4118001
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

مسابقات کشوری همخوانی قرآن و همسرایی در دهه فجر برگزار می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان و مدیحه‌سرایان مراکز دارالقرآن این وزارتخانه طی دهه فجر برگزار می‌شود.

مسابقات کشوری همخوانی و همسراییبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برگزاری مسابقات همخوانی و همسرایی گفت: ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان و مدیحه‌سرایان مراکز دارالقرآن الکریم کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود و مراحل گذشته آن نیز در هر دارالقرآن، یک گروه پسر و یک گروه دختر متشکل از دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم تشکیل شده است.

باقری ادامه داد: این گروه‌ها در محافل و مراسم‌ شهر و مدارس خود به اجرای برنامه می‌پردازند و در مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این مسابقات در استان‌ها برگزار شده و گروه‌های منتخب استان‌ها که شامل 32 گروه دختر و 32 گروه پسر می‌شود، به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مرحله که از دو هفته قبل آغاز شده، گروه‌های برتر استان‌ها آثار خود را که شامل یک مدیحه‌سرایی و یک همخوانی قرآن است به دبیرخانه آن در استان خوزستان ارسال کرده‌اند؛ دبیرخانه با حضور داوران بین‌المللی و ملی کشور این آثار را داوری و در نهایت 13 گروه دختر و 15 گروه پسر به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرد‌ه‌اند.

باقری اضافه کرد: مسابقات پسران دانش‌آموز از ۱۴ تا ۱۶ بهمن‌ماه و مسابقات دانش‌آموزان دختر از ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه در دزفول برگزار می‌شود و گروه‌های برتر نیز معرفی خواهند شد.
انتهای پیام
captcha