تدارک ویژه‌برنامه‌های اوقاف مصر برای ماه رمضان
کد خبر: 4122302
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

تدارک ویژه‌برنامه‌های اوقاف مصر برای ماه رمضان

وزارت اوقاف مصر از آمادگی کامل خود برای اجرای برنامه‌ها متنوع در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، هشام عبدالعزیز، رئیس بخش دینی وزارت اوقاف، با اعلام آمادگی کامل این وزارتخانه برای اجرای برنامه‌های مختلف در ماه مبارک رمضان از برگزاری نشستی در این زمینه با ریاست محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر خبر داد.

هشام عبدالعزیز که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه سی بی سی شرکت داشت، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مهم ماه مبارک رمضان ضرورت ارائه یک درس دینی و علمی از سوی ائمه جماعت در مساجد مختلف پس از نماز عصر است. به گفته وی همچنین به ائمه جماعات مساجد توصیه شده که در انجام عبادات جانب رفاه و دوری از مشقت برای نمازگزاران و روزه‌داران رعایت شود.

رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر تصریح کرد: برگزاری محافل فکری با حضور ائمه جماعت و واعظان الازهر در 700 مسجد در سطح مصر، افزایش این تعداد به 1000 مسجد و همچنین برگزاری محافل فرهنگی و فکری در مسجد جامعه هر بخش از دیگر فعالیت‌های این وزارتخانه است.

عبدالعزیز در ادامه خبر بسیار خوشی را برای دوستداران قرآن کریم نیز اعلام کرد. به گفته وی نماز تراویح در مسجد امام حسین(ع) قاهره در طول ماه مبارک با حضور قاریان ارشد قرآن کریم برگزار می‌شود و پس از آن «نشست اندیشه اسلامی» با حضور جمعی از علما، اندیشمندان و چهره‌های مطرح اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

عبدالعزیز همچنین از برگزاری دیگر نمازها با حضور قاریان ارشد و برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه در این مسجد نیز خبر داده است.

انتهای پیام
captcha