بزرگ‌ترین محفل قاریان ارشد در مسجد امام حسین(ع) قاهره
کد خبر: 4138806
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

بزرگ‌ترین محفل قاریان ارشد در مسجد امام حسین(ع) قاهره

محفل ختم قرآن کریم با حضور 30 قاری و ائمه جماعات مساجد و به منظور ختم تلاوت قرآن کریم در یک روز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المصراوی، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که محفل ختم قرآن کریم با حضور 30 نفر از قاریان برجسته و ائمه جماعات مساجد قاری قرآن طی یک روز در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر این خبر را دیروز جمعه در مراسم تجلیل از قاریان و ابتهال‌خوانان در فعالیت‌های رمضانی وزارت اوقاف مصر اعلام كرد.

محمد مختار جمعه تأکید کرد که روز 20 ماه مه 2023 برابر با 30 اردیبهشت 1402 مراسم ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود.

وی در عین حال به نام قاریان شرکت‌کننده در این مراسم اشاره‌ای نکرد.

این محافل قرآنی که پیش‌تر نیز با حضور شماری از قاریان ارشد مصر برگزار شده در راستای طرح وزارت اوقاف این کشور برای حضور قاریان برجسته در مساجد، گسترش تلاوت‌های قرآنی و احیای نقش تبلیغی مسجد برپا می‌شود و شماری از قراء مورد اعتماد رادیو قرآن مصر در آن حضور دارند.

بر اساس اعلام وزارت اوقاف مصر، حضور عموم مردم در این برنامه آزاد است و قشرهای مختلف مردم می‌توانند در این محفل قرآنی حضور پیدا کنند.

وزارت اوقاف مصر اخیراً تصمیم گرفته که قاریان برجسته قرآن را به مساجد بیاورد تا قواعد تلفظ و قرائت صحیح آیات قرآن را به جوانان و بزرگسالان بیاموزند؛ به گونه‌ای که آن‌ها را در تدبر در قرآن کمک کند. همچنین برای بانوان نیز دوره‌هایی برای قرائت و حفظ قرآن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha