نیویورک تایمز: عملیات‌های مقاومت اسرائیل را نابود می‌کند
کد خبر: 4125507
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

نیویورک تایمز: عملیات‌های مقاومت اسرائیل را نابود می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت: حملات جوانان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیستی در اراضی اشغالی و اعتراضات شهرک‌نشینان علیه برنامه‌های نتانیاهو برای تسلط بر دستگاه قضا نسبت به نابودی بی سابقه حکمرانی در اسرائیل هشدار می‌دهد.

به گزارش ایکنا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار مقاله‌ای از «توماس فریدمن» به بررسی حملات جوانان فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیستی در اراضی اشغالی همزمان با توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی صهیونیستی و اقدام شهرک‌نشینان برای آتش‌زدن روستاهای فلسطینی و همچنین اعتراضات شهرک‌نشینان علیه برنامه‌های نتانیاهو برای تسلط بر دستگاه قضایی پرداخت.

این نویسنده آمریکایی اعلام کرد تمام این مسائل نسبت به نابودی بی سابقه حکمرانی در اسرائیل هشدار می‌دهد. چنانچه روزنامه تایمز آف اسرائیل با انتشار نامه امضا شده توسط 250 افسر یگان‌های ویژه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در چند روز قبل اشاره کرده و به نقل از آنان اعلام کرد در صورت ادامه تلاش‌های دولت برای تغییر ساختار دستگاه قضایی، از کار دست خواهند کشید.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در مقاله این روزنامه آمریکایی آمده است: خشونت میان شهرک‌نشینان و فلسطینیان مسئله جدیدی نیست اما این بار دولتی بسیار افراطی در تاریخ اسرائیل روی کار آمده و وزرای سنتی که معمولاً برای آرام‌کردن اوضاع تلاش می‌کردند جای خود را به افرادی داده‌اند که برای تنش‌آفرینی اقدام می‌کنند.

این تحلیلگر آمریکایی اعتقاد دارد که دموکراسی اسرائیل با قانون نتانیاهو برای پایان‌دادن به استقلال دستگاه قضایی عملاً نقض می‌شود و نتانیاهو با این گونه قوانین به دنبال رهایی خود از محاکمه و زندان است.

وی در پایان مقاله خود تأکید کرد شرکت Wiz 300 میلیون از منابع خود را از بانک‌های اسرائیلی خارج کرده و بسیاری از سرمایه‌داران نیز برای خارج‌کردن اموال خود اقدام کرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha