از جشن سالروز تأسیس حماس در غزه تا تأکید بر ادامه مقاومت
کد خبر: 4107052
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
تحولات فلسطین/

از جشن سالروز تأسیس حماس در غزه تا تأکید بر ادامه مقاومت

برپایی جشن سالروز تأسیس حماس در غزه، صدور بیانیه‌ در تأکید بر ادامه مقاومت برای آزادسازی قدس و دستگیری باند 44 نفره جاسوسی علیه فلسطینیان در ترکیه از تازه‌ترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، هزاران نفر از فلسطینیان غزه امروز به مناسبت سی وپنجمین سالروز تأسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در مرکز شهر غزه اجتماع باشکوهی را برگزار کردند.

حماس در بیانیه‌ای که در این مراسم قرائت شد، تأکید کرد: فلسطین از بحر تا نهر خاک ملت فلسطین است و این ملت به آزادی آن متعهدند و بر حق مشروع خود در دفاع از آن با مقاومت مسلحانه به عنوان گزینه راهبردی برای نابودی اسرائیل تأکید می‌کنند.

این جنبش، قدس و مسجد‌الاقصی را قلب درگیری با دشمن صهیونیستی خواند و اعلام کرد: رژیم اشغالگر در این دو مکان، هیچ مشروعیت و حاکمیتی ندارد و همه تلاش‌هایش برای یهودی‌سازی و تغییر جلوه‌های قدس و مسجدالاقصی ناکام خواهد ماند و ملت فلسطین به آزادسازی این اماکن از لوث اشغالگران ادامه خواهند داد.

این جنبش به قدس و نگهبانان زن و مسجد مسجدالاقصی درود فرستاد و گفت: آنها الگوی دفاع از مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی هستند.

حماس ایجاد شراکت ملی واقعی برای یک برنامه مبارزاتی یکپارچه را تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر و کابینه فاشیستی آن خواند و گفت: ما بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی نیز تأکید می‌کنیم و آن را حق مقدس و غیر قابل گذشت می‌دانیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم سالروز تأسیس حماس را تبریک گفت و تأکید کرد: تأسیس این جنبش افزوده مهمی به جنبش ملی و راه جهاد و مقاومت است که خط مشی راهبردی برای ملت ما را تعیین می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما به برادرانمان در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و در رأس آن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و اعضای دفتر سیاسی این جنبش در داخل و خارج و برادران مجاهد گردان‌های شهید عزالدین قسام، سی وپنجمین سالروز تأسیس حماس را تبریک می‌گوییم که در مسیر جهاد و مقاومت قدم گذاشتند و یکی از عوامل وحدت و ثبات و ادامه رویارویی با دشمن تا نابودی آن از خاک ما و بازپس‌گیری هر وجب از خاک مقدس و بازگشت آوارگان به وطن است.

جهاد اسلامی با بیان اینکه این جنبش به حماسه سازی‌های بزرگ مجاهدین حماس در صحنه مبارزه با رژیم صهیونیستی افتخار می‌کند، گفت: ما به پیشبرد مبارزه با دشمن تأکید می‌کنیم مبارزه گزینه و رویکرد اصیل ملت ماست و غیر آن هدر دادن وقت و تلاش است.

جهاد اسلامی همچنین وحدت گروه‌های مقاومت در صحنه رویارویی با رژیم صهیونیستی در شهرهای کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس را نیز ستود و گفت: ما از این اتحاد صیانت می‌کنیم؛ زیرا همه توطئه‌ها برای نابودی مقاومت و اصول و حقوق فلسطین را از بین می‌برد و ضامن تداوم حماسه‌های جانفشانی ملت تا آزادسازی کامل فلسطین  و بازگشت آوارگان است.

نافذ عزام، عضو دفتر سیاسی جهاد هم با حضور در جشن سالروز تأسیس حماس گفت: حماس یک رکن مهم انقلاب فلسطین است و ما در کنار یکدیگر برای دستیابی به اهداف ملی مشترک تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر به ویژه در مقطع اخیر تروریسم و افراط‌گرایی خود را ثابت کرده است، گفت: باید دست از سازش بشوییم و به گزینه مقاومت متوسل شویم مقاومت گزینه‌ای بی بازگشت برای بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین است. دشمن ما را از هر طرف محاصره کرده است؛ اما ما ابزار رویارویی و شکستن محاصره را در اختیار داریم.

جشن سالروز تاسیس حماس در غزه/دل میلیون‌ها مسلمان با جنین و نابلس است/اماده

عزام تأکید کرد: فلسطین آرمان امت اسلامی باقی خواهد ماند و دل میلیون‌ها نفر با جنین و نیروهای مقاومت آن، با نابلس و بیشه شیران آن، با غزه و مقاومت آن و با مقاومت در سرزمین‌های اشغالی اعم از شهرها اللد، الرمله، یافا و حیفاست. چشم امید امت اسلامی به رزمندگان حماس، جهاد شهدای الاقصی و دیگر گروه‌های مقاومت است.

دستگیری باند جاسوسی موساد علیه فلسطینی‌ها در ترکیه

مقامات امنیتی در ترکیه فعالیت های یک باند مرتبط با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه نهادهای فلسطینی فعال در خاک ترکیه را ناکام گذاشت و 44 نفر را مرتبط با این باند دستگیر کرد.

بر اساس داده‌های موجود، دستگیر شدگان شهروندانی فلسطینی و نهادهایی غیر دولتی در ترکیه را برای مدت طولانی زیر نظر داشتند و در ازای گرفتن پول از موساد به عنوان کارمندان یک شرکت مشاوره در استانبول فعالیت می کردند.

هفت مظنون پس از دستگیری توسط اداره امنیت استانبول روانه زندان  و به دادگاه معرفی شدند. همچنین گزارش شد که همچنان ۱۳ متهم متواری هستند و تحقیقات با سایر مظنونان در شعبه مبارزه با تروریسم ادامه دارد.

یکی از بازداشت شدگان اسماعیل یتیم اوغلو رئیس انجمن تحقیق و پژوهش‌های ویژه است که سال 2007 در ترکیه تأسیس شد. او پس از 23 سال کار به عنوان کارمند دولتی در ترکیه در سال 2003 به عنوان بازرس خصوصی شروع به کار کرده است.

جشن سالروز تاسیس حماس در غزه/دل میلیون‌ها مسلمان با جنین و نابلس است/اماده

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha