توصیه‌ استاد نعینع به قاریان جوان؛ به قواعد تجوید پایبند باشید و تقلید کنید
کد خبر: 4129028
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

توصیه‌ استاد نعینع به قاریان جوان؛ به قواعد تجوید پایبند باشید و تقلید کنید

استاد احمد نعینع، قاری مشهور مصری به قاریان جوان توصیه کرد، به منظور رشد و ارتقا در زمینه تلاوت قرآن کریم همواره پایبندی به قواعد تجوید و مخارج حروف را در نظر داشته باشند و به تلاوت قاریان بزرگ گوش داده و از آن‌ها تقلید کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، شیخ احمد نعینع در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم را از چندین استاد آموخته است که آخرین آنها شیخه ام السعد در اسکندریه در محله شمرلی بود که روایت‌های ده‌گانه را نزد او آموخت.

نعینع افزود: اولین استادی که قرآن را از او آموختم به من گفت حسن اداء قرآنی، صوت را نیکو می‌کند. به این معنا که تلاوت قرآن کریم که خداوند آن را بر پیامبر(ص) خود نازل کرده با رعایت مخارج حروف منجر به بهتر شدن صدای فرد می‌شود.

نعینع در ادامه گفت: مرحوم شیخ الشعراوی می‌گفت «هر حرفی از قرآن کریم را فرشته‌ای موکل است، پس تصور کن قاری چه شغل خطیری در تلاوت قرآن کریم دارد.»

استاد احمد نعینع در ادامه افزود: توصیه من به کسانی که می‌خواهند قاری خوبی شوند این است که قرآن را به خوبی حفظ کنند و از قواعد حسن ادا و تجوید تخطی نکنند و به مخارج حروف نیز همواره پایبند باشند. علاوه بر این به تلاوت قاریان بزرگ قدیمی از همچون محمد رفعت، شیخ مصطفی اسماعیل، عبدالفتاح الشعشاعی، المنشاوی، الحصری و ابوالعینین شعیشع، گوش داده و از آنها تقلید کنند.

انتهای پیام
captcha