شیخ شعیشع به یاری اهل قرآن توصیه مداوم داشت
کد خبر: 4149759
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
نوه شیخ القراء مصر تاکید کرد:

شیخ شعیشع به یاری اهل قرآن توصیه مداوم داشت

نوه شیخ ابوالعینین شعیشع از قاریان فقید و برجسته عصر طلایی مصر می‌گوید که پدربزرگش همواره بر یاری اهل قرآن و رسیدگی به احوال آنها سفارش می‌کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، امروز جمعه مصادف با دوازدهمین سالگرد ارتحال شیخ ابوالعینین شعیشع شیخ القراء و یکی از آخرین چهره‌های نسل طلایی قاریان بزرگ مصری است که در بیست و سوم ژوئن سال 2011 و در سن 88 سالگی با به یادگار گذاشتن میراث عظیمی از تلاوت‌های نادر و جاودانه قرآنی دار فانی را وداع گفت.

محمد عوض الیمانی، نوه شیخ شعیشع در گفت‌وگو با پایگاه الوطن پدربزرگش شیخ ابوالعینین را از قاریان بزرگ و برجسته‌ترین شخصیت‌های جهان تلاوت توصیف کرد و گفت: او از نسل طلایی قاریان قرآن کریم شمرده می‌شود.

وی با اشاره اینکه شیخ شعیشع در دوران شهرت خود نیز رابطه خوب و محکمی با خانواده، نزدیکان و اهالی زادگاه خود در شهر بیلا در استان کفر الشیخ مصر داشت، گفت: او در همه مناسبت‌های خاص مردم روستای خود شرکت و برایشان قرآن تلاوت می‌کرد.

الیمانی با بیان اینکه پدربزرگش همیشه او و اطرافیان را به کمک به اهل قرآن بویژه در زادگاهش بیلا توصیه می‌کرد، افزود: استاد ابوالعینین همیشه قاریان را نصیحت می‌کرد و دوست داشت از اوضاع و احوال آنها خبردار باشد و اگر کسی از قاریان به چیزی نیاز داشت، برای آنها برآورده می‌کرد و در پیوستن قاریان شهر بیلا به اتحادیه قاریان قرآن نیز نقش بسزایی داشت.

نوه شیخ شعیشع می‌گوید که پدربزرگش در سفر به بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به نحوی مورد استقبال پادشاه و روسای کشورهای قرار می‌گرفت که گویی رئیس جمهور و یک مقام عالی رتبه رسمی کشور مصر است.

الیمانی همچنین با اشاره به اینکه استاد شعیشع سه فرزند دارد، گفت: محمد حسام در آمریکا پزشک و صاحب دو فرزند است، پسر دوم استاد هم محمود نام دارد که مدیر عامل بانک کشاورزی در قاهره بود و چندی قبل فوت کرد و دختر وی هم منی ابوالعینین است که مترجم و صاحب سه فرزند است.

او از درگاه خداوند متعال خواست این قاری فقید را به اندازه‌ای که عمر خود را در خدمت به قرآن کریم و اهل قرآن سپری کرد، از رحمت واسعه خود بهره مند کرده و در بهشت برین خود سکنی دهد.

شیخ ابوالعینین شعیشع متولد 12 آگوست 1922 در شهر بیلا در استان کفر الشیخ بود که در بیست و سوم ژوئن سال 2011 پس از تحمل رنج بیماری درگذشت.

آرمگاه او در آرامستان همجوار دانشکده واحد خواهران دانشگاه الازهر در منطقه مصر الجدیده در استان قاهره است.

انتهای پیام
captcha