از دعوت به اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی تا عملیات استشهادی در شمال الخلیل
کد خبر: 4130897
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
با تحولات فلسطین

از دعوت به اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی تا عملیات استشهادی در شمال الخلیل

دعوت به اعتصاب سراسری و عزای عمومی برای فردا یکشنبه، در فلسطین اشغالی با هدف اعتراض به ترور پزشک فلسطینی در مسجد الاقصی و انجام عملیات زیرگیری در شمال الخلیل مهمترین وقایع امروز سرزمین فلسطین بودند.

از دعوت به اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی تا عملیات استشهادی در شمال الخلیل

به گزارش ایکنا، العالم نوشت: کمیته عالی پیگیری از اعتصاب سراسری و عزای عمومی، فردا یکشنبه، در فلسطین اشغالی در اعتراض به ترور محمد العصیبی پزشک فلسطینی در مسجد الاقصی توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.
طبق این گزارش، کمیته مستقل حقیقت یاب تشکیل، و مراسم تشییع پیکر شهید العصیبی به «تظاهرات خشم» تبدیل خواهد شد.

خانواده العصیبی تأکید کردند که محمد به پلیس نزدیک نشد بلکه تلاش کرد به یک دختر فلسطینی کمک کند؛ اما پلیس اسرائیلی به او تیراندازی کرد. محمد به افسر پلیس نزدیک نشده بود و غیرممکن است که ویدئوهایی از این حادثه وجود نداشته باشد.

محمد العصیبی، جوان ۲۶ ساله فلسطینی ساکن روستای حوره در النقب اشغالی شامگاه گذشته به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نزدیکی باب السلسله به شهادت رسید. این جوان فلسطینی چند هفته پیش در رشته پزشکی از یکی از دانشگاه‌های رومانی فارغ التحصیل شد بود.

از دعوت به اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی تا عملیات استشهادی در شمال الخلیل

کمال الخطیب، رئیس کمیته آزادی‌ها در این باره گفت: 20 گلوله از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به بدن شهید محمد العصیبی اصابت کرد؛ حال آنکه یک گلوله برای انجام جنایت پلید و بزدلانه آنها کفایت می‌کرد؛ زیرا عناصر پلیس در فاصله نزدیکی از العصیبی بودند. شهید العصیبی فقط برای نجات جان یک دختر فلسطینی تلاش می‌کرد.

هشدار خطیب الاقصی نسبت به توطئه صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

خطیب مسجد الاقصی، امروز شنبه، درباره توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان برای هدف قرار دادن مسجد الاقصی مبارک همزمان با عید یهودی موسوم به «عید پسح» هشدار داد.

شیخ عکرمه صبری با اشاره به تهدیدات روز افزون صهیونیست‌ها برای هجوم به مسجد الاقصی و ذبح قربانی در روز چهارشنبه آینده، گفت: این رژیم در حال تدارک توطئه و دسیسه بزرگ برای این مسجد شریف همزمان با «عید پسح» است.

از دعوت به اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی تا عملیات استشهادی در شمال الخلیل

وی تأکید کرد: گروه‌های شهرک‌نشین پا از حد فراتر گذاشته‌اند و خواهان ورود به مسجدالاقصی از همه دربها هستند تا سیطره خود بر این مسجد را نشان دهند.

خطیب مسجد الاقصی گفت: دعوت برای «ذبح قربانی» و اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای انجام این امر، نشان می‌دهد که تهاجم جدید و خطرناکی علیه الاقصی آغاز شده است.

شیخ عکرمه صبری با اشاره به اینکه این تجاوز در نهایت با هدف تحمیل حاکمیت یهود بر قدس است، کابینه رژیم اشغالگر را مسئول عواقب این امر دانست و تاکید کرد که هدف کابینه نتانیاهو جلب نظر راستگرایان افراطی است.

خطیب الاقصی خاطرنشان کرد: اشغالگران، با حملات مستمر به نمازگزاران و نگهبانان و معتکفین، صحن مسجد الاقصی را به محل درگیری تبدیل کرده‌اند.

این اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی درحالی صورت می‌گیرد که فلسطینی‌ها نیز خواستار تشدید اعتکاف در این مکان مقدس با هدف ناکام گذاشتن توطئه‌ها و جنایات صهیونیست‌ها شده‌اند.

عملیات استشهادی در الخلیل

منابع فلسطینی از انجام عملیات زیرگیری در منطقه بیت امر شمال الخلیل و مجروح شدن 3 نظامی صهیونیست خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حال دو تن از نظامیان مجروح وخیم است.

رسانه‌های همچنین از شهادت مجری عملیات خبر دادند. منابع فلسطینی فیلمی از لحظات نخست عملیات زیرگیری منتشر کردند.

در همین راستا، منابع فلسطینی از تیراندازی و پرتاب بمب های دست ساز به ایست بازرسی الجلمه در شمال شرق جنین خبر دادند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از تیراندازی به ایست نظامی شهرک صهیونیستی «شافی شمرون» در شمال غرب نابلس است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha