صهیونیست‌ها قدس و مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند
کد خبر: 4169921
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
خطیب مسجدالاقصی:

صهیونیست‌ها قدس و مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند

خطیب مسجدالاقصی ضمن محکوم کردن یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی که در راستای طرح تقسیم زمانی و مکانی آن صورت می‌گیرد، نسبت به اقدامات نظامیان صهیونیست در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری سما، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در سخنانی پیرامون تعرض صهیویست‌ها به مسجدالاقصی و اقدامات آن‌ها در قدس اشغالی اظهار کرد: رژیم اشغالگر، شهر قدس و مسجدالاقصی را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده است.

وی در این باره افزود: هدف از این اقدامات، یهودی‌سازی شهر و کنترل مسجدالاقصی با اعمال و اقدامات خودسرانه است.

خطیب مسجدالاقصی پیشتر نیز گفته بود که یورش و تعرض اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در اعیاد یهودی، برافرختن شعله جنگ دینی و تلاشی برای محقق کردن اهداف رژیم صهیونیستی به منظور تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

در روزهای اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت اعیاد موسوم به «سال نوی عبری» به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

پیش‌تر شهرک نشینان وابسته به گروه موسوم به «هیکل ادعایی» برای یورش گسترده به مسجدالاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

در مقابل نیز، شهروندان فلسطینی با حضور در مسجدالاقصی به دفاع از این مسجد در مقابل یورش شهرک‌نشینان پرداخته‌اند و گروه‌ها، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی و دینی فلسطینی نیز درباره هرگونه تعرض به مسجد‌الاقصی و اجرای نقشه تقسیم زمانی و مکانی آن به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha