تشکیل قرارگاه مردمی عفاف و حجاب با حضور ۷۰ تشکل
کد خبر: 4142970
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
دبیر جبهه مردمی همت مطرح کرد:

تشکیل قرارگاه مردمی عفاف و حجاب با حضور ۷۰ تشکل

دبیر جبهه مردمی همت گفت: در حوزه عفاف و حجاب قرارگاه مردمی مطالبه طرح عفاف و حجاب، با همکاری بیش از ۷۰ تشکل مردمی عفاف و حجاب در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

تشکیل قرارگاه مردمی عفاف و حجاب با حضور ۷۰ تشکلبه گزارش ایکنا به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ اخیرا تشکل مردمی پا به عرصه مطالبه‌گری گذاشته با عنوان جبهه مردمی همت و به عنوان یک تشکل قانونی مردمی امر به معروف و نهی از منکر کار خود را آغاز کرده و برای پیگیری مسائل عفاف و حجاب به عنوان یکی از دغدغه‌های روز جامعه در کنار مسائل اقتصادی نیز قرارگاه مردمی تشکیل داده‌اند. محمدرضا فراهانی، دبیر این جبهه به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخته است.

هدف شما از تشکیل این تشکل مردمی چیست؟

با توجه به چالش‌ها و بحران‌هایی که در سطوح مختلف کشور مشاهده شد به لطف الهی و عنایات اهل بیت(ع) و همت جمع کثیری از مطالبه گران و حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، یک جبهه مردمی تحت عنوان جبهه همت «هسته‌های مردمی مدیران انقلابی تحول خواه» با دغدغه و هدف گفتمان سازی، انگیزه سازی، جریان سازی، مردمی سازی، شبکه سازی، کادرسازی و نظام سازی راه اندازی شد.

این جبهه مردمی از چند گروه تشکیل شده است؟

این جبهه مردمی در عرصه‌ها و زیر عرصه‌های مختلفی شبکه دارد و در حوزه عفاف و حجاب حداقل ۷۰ تشکل از سراسر کشور به جد پای کارند.

مهمترین مسائلی که قرار است در قالب این تشکل مردمی دنبال کنید، کدامند؟

بنده به این مسئله قائلم، دین و مکتبی که نتواند دنیای مردم را تامین کند آخرت آن‌ها را هم نمی‌تواند تامین کند؛ لذا ما هم دغدغه معشیت مردم و هم دغدغه شرف مردم را داریم؛ هم دغدغه اقتصاد مردم و هم دغدغه فرهنگ مردم را داریم؛ هم دغدغه مسکن دنیوی مردم هم دغدغه مسکن اخروی مردم را داریم؛ لذا بر خود فرض می‌دانیم که در هر دو عرصه وارد عمل شویم.

این جبهه تصمیم داره که ان شاء الله در تمامی سنگر‌های خالی و عرصه‌های واجب بر زمین مانده که مطالبه غالب مردم است، از اقتصاد، صنعت و معدن، اشتغال، مسکن، راه، محیط زیست و آب گرفته تا عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی مثل آموزش و پرورش، عفاف و حجاب، ازدواج، جمعیت و ... ورود عالمانه و تخصصی داشته باشد.

در حوزه عفاف و حجاب چه برنامه‌ای دارید؟

در حوزه عفاف و حجاب قرارگاه مردمی مطالبه طرح عفاف و حجاب، با همکاری بیش از ۷۰ تشکل مردمی عفاف و حجاب سراسر کشور راه اندازی شده است.

هدف از راه اندازی این قرارگاه چیست؟

با توجه به خلأ قانونی موجود در موضوع حجاب و طرح جامعی که ستاد امر به معروف در این ارتباط تدوین نموده، تصمیم گرفتیم جهت تبدیل شدن این طرح به قانون، قرارگاه مردمی مطالبه عفاف و حجاب را راه‌اندازی کنیم.

این قرارگاه خواهان تصویب فوری و اجرای جدی قوانین مربوط به عفاف و حجاب توسط مسئولین با محوریت کامل طرح عفاف و حجاب ستاد است.

با توجه به رصد این قرارگاه تا به حال جامع‌ترین و کامل‌ترین طرح عفاف و حجاب؛ طرح ستاد امر معروف و نهی از منکر است که با همکاری ده‌ها پژوهشگر و ملاحظه تمامی جوانب تدوین شده و برای هشتمین بار ویرایش شده است. در حال حاضر نیز بخش‌هایی از آن در طرح‌های قوه قضاییه و مجلس و تدابیر وزارت کشور گنجانده شده، ولی فاقد تمامی جوانب پیش بینی شده در طرح مذکور است.

انتظار ما این است که مجلس در اسرع وقت و بدون فوت و به صورت دو فوریتی طرح عفاف و حجاب ستاد را تصویب کرده و دولت و حاکمیت نیز جهت اجرای آن به جد وارد صحنه شوند.

چه عاملی باعث شد به فکر تشکیل این قرارگاه بیفتید؟

چند وقت پیش در تجمعی که جلوی مجلس، قوه قضاییه و شهرداری شکل گرفت، دیدیم که کار عفاف و حجاب عملا قفل شده و اگر گروه‌های مردمی پای کار نیایند اتفاقی نمی‌افتد و اگر مردمی که به هیچ جا وابسته نیستند بیایند پای کار؛ قصه حل می‌شود.

اولین برنامه قرارگاه چیست؟

کار زمین مانده در حوزه عفاف و حجاب خیلی زیاد است، ولی مهمترین مشکل فعلی این است که به دلیل خلاء قانونی و عدم ضمانت اجرایی سیاست‌های کلان عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی، اغلب ارگان‌ها به راحتی ترک فعل می‌کنند لذا مهمترین تمرکز این قرارگاه تصویب طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی است و در گام بعدی از نمایندگان محترم می‌خواهیم بر حسن اجرای قانون عفاف و حجاب نظارت کافی و وافی داشته باشند.

برای تقویت این قرارگاه چه برنامه‌ای دارید؟

جهت تقویت قرارگاه به نظرم می‌بایست از تمامی ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم. ظرفیت مناظره و تریبون آزاد تا نشست‌های منظم با مسئولان تا رسانه‌ها و صدا و سیما تا آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و...؛ باید برنامه‌هایی را ترتیب بدهیم که همه متولیان امر درگیر قصه بشوند.

سخن شما با مسئولان در زمینه عفاف و حجاب چیست؟

من عرضم این است که آقای مسئول آن دختر بد حجاب هم دختر و ناموس شماست. آن دختر هم خودش دارد قربانی می‌شود و هم دیگران رو قربانی می‌کند. آن دختر خانم در یک کشتی با ۸۵ میلیون مسافر نشسته که داره جای خودش رو سوراخ می‌کند. هر روسری و حجابی که پائین کشیده شود یعنی پرچم انگلیس و آمریکا بالا رفته؛ من می‌گویم آقای مسئول! شب اول قبر و قیامتی هم در کار است. اگر می‌توانی بسم الله اقدام کن. اگر هم نمی‌توانی محترمانه برو استعفا بده. ولی خودت را مدیون خون شهدا نکن. به ازای هر صندلی در این مملکت یه کربلا راه افتاده و ۷۲ نفر شهید شدند.

سخن پایانی.

من هر وقت جمله رابرت مرداک، یهودی ثروتمند و غول رسانه‌ای جهان، صاحب ۶۰ شبکه تلویزیونی به ۱۳ زبان دنیا و مسؤل سیاست‌گذاری یکصد روزنامه و مجله مشهور به یادم می‌آید خواب از چشمانم می‌پرد. در مقاله رابرت مرداک آمده است که برای نابودی ایران باید در مورد کلمه مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم و در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می‌کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد. قصد این مجموعه رسانه‌ای آن است که تا سال ۲۰۳۰ واژه‌ای به نام مادر و حیا را در ایران مفهومی پیدا نکند. پیشنهاد می‌کنم تمامی مسئولان این جمله را بنویسند و روزی 10 بار آن را بلند بلند بخوانند.

انتهای پیام
captcha