تکذیب شایعات درباره طرح تخریب مساجد اهل بیت(ع) در مصر
کد خبر: 4145505
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

تکذیب شایعات درباره طرح تخریب مساجد اهل بیت(ع) در مصر

دولت مصر شایعات منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور درباره طرح تخریب مساجد اهل بیت(ع) را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، هیئت وزیران مصر آنچه را که برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور درباره قصد دولت عبدالفتاح السیسی برای اجرای طرح جامع تخریب و حذف مساجد آل البیت(ع) به نفع پروژه‌های سرمایه‌گذاری منتشر کرده بودند، تکذیب کرد.

وزارت اوقاف مصر جمعه، 12 خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هر گونه تصمیم دولت مصر برای اجرای طرح جامع تخریب و حذف مساجد آل البیت بی‌پایه و اساس است و اطلاعات ذکر شده در ویدئویی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده کذب است و به هیچ وجه با واقعیت مطابقت ندارد.

این وزارتخانه تأکید کرد که تمام مساجد اهل بیت(ع) به همان شکلی که هستند وجود خواهند داشت بدون اینکه هیچ خدشه و آسیبی به آنها وارد شود؛ زیرا از ارزش دینی، تاریخی و باستانی برخوردارند که به آنها شأن و منزلت بالایی داده است.

وزارت اوقاف مصر همچنین به موضوع اهتمام دولت این کشور به اجرای طرح جامع توسعه و مرمت مساجد اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ما طرحی یکپارچه و منطبق با ویژگی تاریخی و معنوی این آثار دینی پیاده کرده‌ایم که شامل گسترش خدمات‌رسانی و توسعه امکانات در این مساجد و محیط پیرامون آن از راه‌ها و میادین و مبادی منتهی به مسجد است.

در پایان این بیانیه از شهروندان مصری خواسته شده است ضمن استناد به اطلاعات از منابع رسمی، به سمت چنین شایعاتی نروند.

مرکز اطلاع‌رسانی هیئت‌دولت مصر نیز در پاسخ به این شایعات با صدور بیانیه‌ای از همه رسانه‌های مختلف این کشور و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواسته است به شایعات و اخبار گمراه‌کننده با هدف ایجاد تشویش در افکار عمومی دامن نزنند و در صورت داشتن هر گونه سؤال یا شکایتی به سایت وزارت اوقاف مراجعه کنند.

 مؤسسه مساجد برنامه خود را در آغاز سال ۲۰۲۲ برای توسعه ۹ مسجد اهل بیت(ع) تدوین کرده که این مساجد شامل مسجد الحسين(ع)، سيدة فاطمة(س) دخت نبی، سيدة رقية(س)، سيدة سُكَينة(س)، سيدة حورية در بنی سویف، سيد على زين‌العابدين، سيدة زينب(س)، سيدة نفيسة و سيدأحمد البدوى در طنطا است.

دولت مصر در سال‌های اخیر برنامه کلانی را برای مراسم و بازسازی حرم‌ها و مساجد منسوب به اهل‌بیت(ع) در این کشور اجرا کرده است.

مسجد امام حسین(ع) بزرگ‌ترین این مساجد بوده و قدمت آن به قرن ششم هجری می‌رسد؛ بنا به روایتی این مسجد محل دفن سر مطهر امام حسین(ع) است. مسجد امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام و مصر بوده که کرسی تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک محسوب می‌شود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر سال گذشته پس از اتمام کار بازسازی، مسجد امام حسین(ع) در قاهره را افتتاح کرد.

انتهای پیام
captcha