نخست‌وزیر عراق به زیارت مقام رأس الحسین(ع) در قاهره رفت + فیلم
کد خبر: 4147456
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

نخست‌وزیر عراق به زیارت مقام رأس الحسین(ع) در قاهره رفت + فیلم

نخست‌وزیر عراق در جریان سفر رسمی خود به قاهره به زیارت مقام رأس الحسین در مسجد امام حسین(ع) قاهره رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، که در سفری رسمی به مصر سفر کرده است، شب گذشته، 22 خرداد به زیارت مسجد امام حسین(ع) در این شهر رفت.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در جریان سفر رسمی خود به مصر به زیارت مسجد امام حسین(ع) در مرکز قاهره رفت.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر عراق پس از اقامه نماز و زیارت در جوار مقام رأس الحسین از آثار تاریخی و مقدس موجود در حجره نبوی در داخل مسجد دیدن کرد.


بیشتر بخوانید:


مقام رأس الحسین محل دفن یا نگهداری سر امام حسین(ع) است و به گفته مشهور علمای شیعه سر امام حسین(ع) به بدن ایشان در کربلا ملحق و در آنجا دفن شد. در شهر‌های مدینه، دمشق، رقه و قاهره نیز بقعه‌هایی به عنوان مقام رأس الحسین(ع) موجود است.

مسجد الحسین(ع) یکی از مقدس‌ترین مکان‌های اسلامی در مصر است. این مسجد منزلگاه معروفترین و قدیمی‌ترین نسخه‌های کامل قرآن کریم است. جاذبه‌های عظیم این مسجد، بسیاری از گردشگران خارجی و زائران مسلمان را محو تماشای خود می‌کند.

وزارت اوقاف مصر نیز از سال گذشته برنامه محفل تلاوت قرآن قاریان برجسته این کشور را در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌کند.

مسجد امام حسین قاهره دو سال پیش به دستور دولت مصر بازسازی و ضریح مقام رأس الحسین در آنجا نیز تعویض شد و در اردیبهشت سال گذشته عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور، با حضور در مسجد و اقامه نماز از پایان طرح بازسازی مسجد خبر داد.

همچنین نخست‌وزیر عراق دیروز با احمد الطیب، شیخ الازهر در قاهره، دیدار کرد و ضمن دعوت از وی برای سفر به عراق و تجلیل از نقش نهاد دینی الازهر و جایگاه آن در میان همه مسلمانان، تأکید کرد که سفرش به مصر نشانگر روحیه برادری میان دو کشور و روابط تاریخی میان ‌آن‌هاست.

در ادامه ویدئویی از حضور السودانی در مسجد امام حسین(ع) قاهره را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۸:۵۵
0
0
خدا قسمت کنه ما هم بریم.
captcha