مواهب الهی؛ حاصل تقوا و ایمان به پیامبر(ص)
کد خبر: 4167608
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
حجت‌الاسلام میرباقری مطرح کرد

مواهب الهی؛ حاصل تقوا و ایمان به پیامبر(ص)

یک مدرس حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت تقوای الهی و ایمان به پیامبر(ص) گفت: اگر این ارزش‌ها وارد زندگی انسان‌ شوند، خداوند دو نصیب دنیایی و آخرتی به انسان عنایت می‌کند و نوری در زندگی انسان قرار می‌گیرد که در پرتو این نور و بینش بین مردم زندگی می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری، مدرس و پژوهشگر حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری، مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه، شامگاه، ۱۷ شهریورماه در جمع زائران حرم امام رضا(ع) با اشاره به آیه ۲۸ سوره حدید که خداوند می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ آمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» گفت: خداوند در این آیه وعده سه موهبت بزرگ را به مؤمنان داده است.
 
وی ادامه داد: این موهبت‌های الهی در صورتی به انسان داده می‌شود که دو کار را انجام دهد، اول اینکه تقوای الهی را فراموش نکند که در همین خصوص امام صادق(ع) فرمودند: خداوند به موسی فرمود «با هیچ چیز مثل ترک گناه نمی‌توانی به من برسی». اگر انسان اعمال مستحبی و کارهای خوب در زندگی داشته باشد، اما در کنار این گناه هم داشته باشد، قطعاً خداوند می‌گوید گناه را ترک کن، چرا که انجام ندادن اعمال مستحبی عقاب ندارد.
 
این پژوهشگر قرآن و حدیث تصریح کرد: دومین کاری که لازم است انسان برای رسیدن به سه موهبت الهی انجام دهد آن است که به پیامبر خدا(ص) ایمان حقیقی داشته باشد، گاهی انسان در زبان به پیامبر(ص) ایمان آورده است، اما در عمل حاضر نیست که تسلیم پیامبر(ص) باشد. اگر این‌ها به زندگی انسان بیاید خداوند دو نصیب دنیایی و آخرتی به انسان عنایت می‌کند و رحمت مشکل‌گشای دنیا و آخرت را به او می‌دهد، این اولین موهبت است و دومین موهبت الهی آن است که نوری در زندگی انسان قرار می‌گیرد که در پرتو این نور بین مردم زندگی می‌کند و بینشی به انسان داده می‌شود که پشت پرده‌ها برایش دیده می‌شود.
 
وی بیان کرد: نوری که خداوند به انسان می‌دهد عبارت است از امامی که به او اقتدا می‌کند و انسانی که به امامش رسید به همه چیز می‌رسد، مشکلات انسان به‌خاطر آن است که با همه رفیق می‌شود، اما رفاقت با امام زمان(عج) را فراموش کرده و دستش از دست امام جدا شده است، باید انسان سنخیت با امام زمان(عج) پیدا کند و زندگی خود را رنگ زندگی امام زمان(عج) کند. چرا بعضی از زنان و مردان سال‌ها به خوبی کنار هم زندگی می‌کنند چون که با هم سنخیت دارند.باید پاک شد تا دستمان در دست پاک‌ترین انسان دنیا قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام میرباقری در پایان گفت: بسیاری از افراد امام زمان(عج) را یادشان رفته است، چون کاری به امام زمان ندارند، یک توسل و حتی یک سلام شبانه به حضرت مهدی(عج) باعث می‌شود که رفاقت با امام عصر(عج) فراموش نشود؛ امام پدر مهربان ماست.
انتهای پیام
captcha