نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه راهیان جنات‌النعیم
کد خبر: 4169800
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه راهیان جنات‌النعیم

مؤسسه راهیان جنات‌النعیم شهرری با محوریت برگزاری دوره‌های آموزش عمومی ویژه تمام مقاطع سنی از سال 1395 با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند.

آموزش قرآن

مهدیه هادوی اسکویی، مدیر مؤسسه راهیان جنات‌النعیم در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به دوره‌های مؤسسه، گفت: محوریت فعالیت مؤسسه بر روی برگزار دوره‌های آموزش عمومی قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و حفظ قرآن است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های حفظ در مقطع بزرگسالان ابتدا با حفظ چند سوره شروع می‌شود، بیان کرد: این امر به دلیل شناسایی توانمندی بانوان در امر حفظ قرآن و راهنمایی آنها به دوره‌های حفظ ترتیبی و یا حفظ موضوعی است.        

هادوی اسکویی با تأکید بر اینکه آموزش‌های  مؤسسه از کودکان 4 سال آغاز می‌شود و در بزرگسالی ادامه دارد، اضافه کرد: حفظ خردسالان، گروه سنی 4 تا 7 سال نیز با حفظ موضوعی آیات و حفظ سوره‌های جزء سی‌ام انجام می‌شود و سپس از مقطع ابتدایی به حفظ ترتیبی ورود پیدا خواهند کرد.

مدیر مؤسسه راهیان جنات‌النعیم بیان کرد: دوره‌ قرائت با تدریس زهرا ذاکری و دوره مهد و پیش‌دبستانی با تدریس محدثه پازوکی انجام می‌شود. همچنین مدرس قرائت قرآن در بخش آقایان، استاد کرباسی از مدرسان آموزش قرائت مرکز قرآنی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه از سال 1395 مجوز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات اسلامی اخذ کرده است، افزود: والدین به دلیل اینکه به دور از دغدغه فرزندان خود را در نظام آموزشی قرار دهند، تمایل دارند که فرزندانشان را در مهد‌های قرآنی نام‌نویسی کنند اما والدین باید بدانند که انس فرزندان با این فضا از متن خانواده شکل می‌گیرد، هرچه خانواده‌ها به ویژه والدین در محافل قرآنی حضور داشته باشند و طنین قرآن را در منازل داشته باشند، فرزندان نیز به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند و علاقه‌مند می‌شوند.

هادوی اسکویی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های آموزشی و مشاوره خانواده و روانشناسی کودک در طی دوره مهد و پیش‌دبستانی ویژه والدین برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه راهیان جنات‌النعیم در پاسخ به این سؤال که آیا مؤسسه دارای مجوز از آموزش و پرورش برای مقطع پیش‌دبستانی است یا خیر؟ گفت: مکان مؤسسه استیجاری است و یکی از شرایط اخذ مجوز پیش‌دبستانی از آموزش و پرورش دارا بودن حیاط و متراژ خاصی فضای آموزشی است که در حال حاضر به دلیل این امر موفق به اخذ مجوز نشدیم.

وی تصریح کرد: زمان و روز برگزاری دوره‌های آقایان نیز پس از تکمیل ظرفیت مشخص می‌شود. همچنین شعبه‌ مهد و پیش‌دبستانی مؤسسه نیز به فاصله کمی از دفتر اصلی مؤسسه به نشانی شهرری، خیابان شهید طرق‌رودی، بن‌بست دوستان، پلاک 1 قرار دارد.

همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر دوره‌های مؤسسه می‌توانند با شماره 55913779 در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha