حمله حزب‌الله به پایگاه صهیونیستی حنیتا
کد خبر: 4175494
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
با تحولات فلسطین؛

حمله حزب‌الله به پایگاه صهیونیستی حنیتا

حزب‌الله لبنان از حمله به پایگاه صهیونیستی «حنیتا» در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و غیرنظامیان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مقر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی حانیتا واقع در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: در ادامه پاسخ به کشتار و زخمی‌کردن غیرنظامیان و خبرنگاران، مبارزان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه مقر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حانیتا را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه این اقدام، مبارزان مقاومت دو تانک مرکاوا و یک نفربر مورد اصابت قرار گرفت و شماری از نظامیان ارتش دشمن کشته و زخمی شدند.

امروز ۵ موشک ضدتانک از لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شد و علاوه بر این خبرنگار الجزیره گزارش داد که الجلیل غربی واقع در شمال اراضی اشغالی با بیش از ۱۰ فروند موشک که از سوی جنوب لبنان پرتاب شده بودند، هدف قرار گرفته شده است.

رسانه‌های عبری زبان از برخورد این موشک‌ها به شهرک صهیونیستی نهاریا در نزدیکی رأس الناقوره و شهرک صهیونیستی شلومی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سوی اراضی اشغالی شلیک شده اما برخی از این موشک‌ها به اراضی اشغالی نرسیده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۳۰ موشک به سوی الجلیل غربی شلیک شده اما تلفاتی را در پی نداشته است.

مقامات رژیم صهیونیستی از صهیونیست‌هایی که در حد فاصل ۹ کیلومتری از مرزهای اراضی اشغالی و لبنان حضور دارند، خواستند که به پناهگاه بروند.

کمک 2 میلیاردی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده برای ارسال بسته تجهیزات نظامی آمریکا برای اسرائیل و اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار خبر داد.

جیک سالیوان روز یکشنبه طی گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این هفته مذاکرات فشرده‌ای با کنگره آمریکا درباره تصویب این بسته خواهد داشت.

به گفته منابع نزدیک به کاخ سفید ظاهراً بایدن تلاش دارد از بسته‌های نظامی این کشور، تایوان را نیز بی‌نصیب نگذارد.

سالیوان در پاسخ به این سؤال که ارزش بسته ارسالی دو میلیارد دلار خواهد بود یا خیر، گفت: خب، این رقم به طور قابل توجهی بیشتر از این خواهد بود.

رئیس جمهور مصر: واکنش اسرائیل به حمله حماس فراتر از حد خود است

عبدالفتاح السیسی در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در قاهره درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: بحران کنونی بر منطقه خاورمیانه پیامدهایی خواهد داشت و تلاش‌هایمان را برای متوقف کردن تنش به کار خواهیم گرفت.

رئیس جمهور مصر افزود: تعلل در حل موضوع فلسطین منجر به قربانی شدن افراد بیشتری خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین وزیر دفاع این کشور نیز در روزهای اخیر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و حمایت تمام قد خود را از این رژیم برای تداوم جنایت علیه غیرنظامیان در غزه اعلام داشته‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به نهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستأصل شده با بمباران جنون‌آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲۳۲۹ فلسطینی که اکثر آن‌ها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha