آغاز ثبت نام مسابقات بین‌المللی قرآن شیخه هند بنت مکتوم دبی
کد خبر: 4179499
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

آغاز ثبت نام مسابقات بین‌المللی قرآن شیخه هند بنت مکتوم دبی

ثبت نام مسابقات بین‌المللی قرآن شیخه هند بنت مکتوم دبی از روز گذشته آغاز شد و تا 13 دسامبر (22 آذر) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری امارات، جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی اعلام کرد که از دیروز چهارشنبه دریافت فرم‌های ثبت‌نام بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم 2023 را آغاز کرده است. علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند درخواست خود را  تا 22 آذرماه ارسال کنند.

این مسابقات در شش رشته شامل حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و پنج جزء(ویژه شهروندان اماراتی) و پنج جزء (ویژه غیر اماراتی‌های مقیم این کشور) در گروه سنی ۱۰ سال و پایین‌تر برگزار می‌شود و در رشته حفظ سه جزء نیز شهروندان اماراتی کمتر از ۱۰ سال شرکت خواهند داشت. 

شرایط عمومی شرکت در مسابقه این است که شرکت کننده غیر شهروند هنگام ثبت‌نام در مسابقه نباید بیش از 25 سال سن داشته باشد و باید مجوز اقامت معتبر در امارات متحده عربی داشته باشد. شهروندان کشورهای خلیج فارس  نیز به شرط دارا بودن اقامت دائم در امارات حق شرکت در این مسابقات را دارند. متقاضی شرکت در مسابقات نباید قبلا در این مسابقات یا در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شیخه فاطمه بنت مبارک شرکت کرده باشد. هر شرکت کننده فقط مجاز به شرکت در یک بخش مسابقه است.

 ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه و رئیس کمیته برگزاری این جایزه گفت: مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم یکی از مهمترین رویدادهای قرآنی است. این مسابقات به پاس قدردانی از حافظان کتاب خدا اعم از زن و مرد شهروندان و ساکنان امارات متحده عربی و تشویق و انگیزه آنان برای پیشرفت در این زمینه و عمل به قرآن برگزار می‌شود.

محمدعلی الحمادی، مدیر بخش منابع انسانی و فناوری اطلاعات و رئیس مسابقات نیز گفت در نهایت 63 شرکت‌کننده مرد و 63 شرکت‌کننده زن در رشته‌های مختلف مسابقه شرکت خواهند داشت و مرحله نهایی بر اساس برنامه زمانبندی شده از روز شنبه 6 ژانویه 2024 (16 دی) در ستاد اهدای جوایز در منطقه الممزر برای مردان و در انجمن زنان النهضه در دبی برای زنان آغاز و تا 13 ژانویه 2024 ادامه دارد. مراسم اختتامیه و تجلیل از برندگان در 16 ژانویه 2024 (26 دی) برای مردان و روز بعد برای زنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha