آغاز مسابقات قرآن «هند بنت مکتوم» در امارات
کد خبر: 4192565
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

آغاز مسابقات قرآن «هند بنت مکتوم» در امارات

بیست و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم «هند بنت مکتوب» در دو بخش زنان و مردان عصر دیروز در دبی آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، فعالیت‌های بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم هند بنت مکتوم عصر دیروز، 16 دی در دو بخش زنان و مردان آغاز به کار کرد. مسابقات مردان در مقر جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی و مسابقات زنان نیز در مقر انجمن نهضت بانوان در شهر دبی با حضور کمیته داوری، مخاطبان علاقه‌مند به پیگیری مسابقات قرآنی و همراهان متسابقان برگزار می‌شود.

عصر دیروز هفت تن از شرکت‌کنندگان مرد و زن در برابر هیئت‌ داوران حاضر شدند و نخستین بخش از رقابت را آغاز کردند.

ابراهیم جاسم المنصوری، رئیس هیئت‌داوران در سخنرانی افتتاحیه ضمن تمجید از ارتقای سطح مسابقات قرآن شیخه هند بنت مکتوم و سطح بیست و چهارمین دوره از این مسابقات این وضعیت را ثمره گسترش مراکز حفظ قرآن کریم و مسابقات داخلی دانست.

به گفته او با گذشت نزدیک به ربع قرن از آغاز این مسابقات امروز رقابت‌ها میان حافظان قرآن کریم به سطحی مناسب رسیده بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده شده است و حاصل آن را در این دوره از مسابقات نیز می‌توان دید.

وی با بیان اینکه اکنون می‌توان شاهد حضور بسیاری از برگزیدگان این مسابقات در رقابت‌های بین‌المللی قرآن بود از مسئولان امارات و دبی برای حمایت از این مسابقات قرآن تشکر کرد و از هیئت‌داوران نیز خواست که در انجام داوری جانب دقت و انصاف را رعایت کنند.

در پایان فعالیت‌های روز اول جوایز ارزنده‌ای نیز به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

مسابقات قرآن کریم شیخه هند بنت مکتوم یکی از مهم‌ترین شاخه‌های مسابقات قرآنی است که توسط جایزه قرآن کریم دبی در هر سال برگزار می‌شود. این مسابقه با هدف قدردانی از حافظان قرآن کریم به‌ویژه بانوان حافظ برگزار می‌شود و مورد توجه ویژه از سوی خاندان سلطنتی حاکم بر دبی به‌ویژه شیخه هند بنت مکتوم، همسر  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر و حاکم دبی قرار دارد.  

انتهای پیام
captcha