تأکید صلیب سرخ جهانی بر کمک‌رسانی به غزه
کد خبر: 4195019
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

تأکید صلیب سرخ جهانی بر کمک‌رسانی به غزه

مانوئل بسلر، نائب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ ضمن تشریح جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، بر ضرورت تلاش‌های جدی برای کمک‌رسانی و آتش‌بس در غزه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، مانوئل بسلر، نائب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ  با حضور در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین با بیان اینکه کمک‌ها به غزه باید افزایش یابد و صلیب سرخ بین‌المللی به‌عنوان یک بازیگر جهانی بر سه موضوع تمرکز دارد، گفت: کمک‌رسانی به غیرنظامیان و حفظ جان و امنیت آن‌ها براساس قوانین بین‌الملل مورد تأکید صلیب سرخ جهانی است.

وی افزود: زنان، کودکان و سالمندان در جست‌جوی مکان‌های امن هستند و بازیگران خط مقدم کمک به غزه باید به وظیفه خود در این باره عمل کنند.


بیشتر بخوانید:


نائب رئیس فدراسیون بین‎المللی صلیب سرخ با تأکید بر اینکه کشور‌ها و سازمان‌های کمک‌رسان و امدادی باید برای کمک به غزه هماهنگ و منسجم شوند، زیرا شرایط غزه نیازمند رویکردی فراگیر است، ادامه داد: نهاد‌های امدادرسان در غزه در شرایط دشوار و مخاطره‌آمیزی قرار دارند؛ غزه نیازمند کمک‌ها و امداد‌های بیشتر و گسترده‌تر است؛ نبود سوخت و آمبولانس بر دشواری کمک‌رسانس در غزه می‌افزاید.

مقام فدراسیون بین‎المللی صلیب سرخ همچنین با اشاره به اهمیت دادن پاسخ فوری به شرایط غزه، گفت: این موضوع فقط یک موضوع سیاسی نیست، اما راه‌حل‌های سیاسی می‌توانند برای آن چاره‌ساز باشند.

زنان و کودکان فلسطینی؛ قربانیان اصلی جنایت‌های رژیم صهیونیستی

یونس الخطیب، رئیس جمعیت هلال احمر فلسطین نیز که از طریق ارتباط تصویری در کنفرانس حضور داشت در بخشی دیگر با اشاره به جنایت‌های ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه و آمار‌های مربوط به این فجایع، گفت: عمده قربانیان این جنایت‌ها زنان و کودکان هستند؛ دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، ... در غزه ویران و جمعیت آواره شده‌اند.

کنفرانس بشردوستانه حمایت از غزه با حضور رؤسا و رهبران ارشد جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، امروز یکشنبه؛ یکم بهمن ماه در تهران برگزار شد.

این کنفرانس بین‌المللی با هدف ایجاد راهکارهای جهانی برای امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌ احمر، بررسی راهکارهای مختلف برای ایجاد آتش‌بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری کمک به غزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha