«قرآن و امام رضا(ع)» محور چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه/ تجلیل از 28 بانوی قرآنی
کد خبر: 3469942
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
حجت‌‌الاسلام عبداللهیان:

«قرآن و امام رضا(ع)» محور چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه/ تجلیل از 28 بانوی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه اظهار کرد: محوریت در نظر گرفته شده برای همایش امسال «قرآن و امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبداللهیان، دبیر چهاردهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه همایش بانوان قرآن‌پژوه هرساله در تهران برگزار می‌شود، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چهاردهمین دوره این همایش اواسط اسفندماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: در چهاردهمین همایش بانوان قرآ‌ن‌پژوه، 28 نفر از بانوان شاخص و سرآمد در امور قرآنی تجلیل می‌شوند که حدود هفت نفر از بانوان در حوزه بین‌الملل و از بانوان قرآنی جهان اسلام هستند و هفت نفر از بانوان نیز از بانوان پژوهشگر و قرآن‌پژوه کشورمان هستند و هفت نفر نیز بانوان شاخص در زمینه هنرهای قرآنی هستند و بقیه بانوان نیز بانوان شاخص در رشته‌های داوری، قرائت، حفظ، مربی‌گری و... هستند که در این همایش تجلیل خواهند شد.
عبداللهیان درباره محوریت این دوره از همایش بانوان قرآن‌پژوه گفت: محور تعیین شده برای این همایش «قرآن و امام رضا(ع) است که مقالاتی با محوریت سیره امام رضا(ع)، رفتارها و گفتارهای قرآنی امام رضا(ع) و... در دو شماره از نشریه قرآنی بینات به چاپ می‌رسد و همچنین نشریه بشارت نیز به ارائه مقالات این همایش پرداخته و به رویکرد قرآن و امام رضا(ع) می‌پردازند.
وی در ادامه گفت: همایش بانوان قرآن‌پژوه هرساله با حضور صدها بانوی قرآنی در برج میلاد برگزار می‌شود که تعداد بانوان قرآنی حاضر در این همایش گاهی اوقات به هزار و 700 بانوی قرآنی نیز می‌رسید.  
دبیر همایش بانوان قرآن‌پژوه ادامه داد: همه ائمه اطهار(ع) برای ما محبوب هستند اما ارتباط ایرانیان با امام رضا(ع) به این دلیل که در ایران هستند بیشتر است و سالیانه به مشهد مقدس می‌روند و از امام رضا(ع) نیز حاجت می‌گیرند و به همین دلیل در این همایش تلاش کرده‌ایم در کنار پرداختن به مسائل قرآنی بتوانیم آداب زیارت، عظمت و فضیلت زیارت و... را نیز در همایش مطرح کرده و مسائلی با این موضوعات را نیز در قالب نشریات و کتاب‌های مختلف ارائه کنیم.
وی یادآور شد: بسیاری از بانوان که در این همایش تجلیل خواهند شد شناسایی شده‌اند اما تا آخرین لحظه برگزاری همایش نیز افزایش یا کاهش تعداد بانوانی که در همایش تجلیل خواهند شد را داریم چرا که ممکن است بانویی برای تجلیل انتخاب شود اما در روز همایش امکان حضور نداشته باشد و نام وی از لیست حذف شود و شخص دیگری جایگزین شود.
عبداللهیان در ادامه افزود: در کشور ما با کثرت و فراوانی بانوان شاخص روبه‌رو هستیم و امسال که در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره این همایش هستیم مشاهده می‌کنیم هر سال که تعدادی از بانوان انتخاب می‌شوند تعدادی دیگر نیز برای سالهای بعد می‌مانند و جای شکر دارد که در سرزمین ایران به برکت ائمه اطهار(ع) بانوان قرآن آنقدر رشد و بالندگی دارند که تعداد زیادی از آنها برای سالهای بعد باقی مانده‌اند.
وی در پایان گفت: امیدواریم امسال که رویکرد این همایش «قرآن و امام رضا(ع)» است، بتوانیم به برکت دعای حضرت گام‌های استوارتری را در جهت خدمت به بانوان قرآن‌پژوه برداریم.
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شمیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۲۰:۵۸
0
0
باسلام
طی سالهای گذشته وعنوان کردن این سوال که چطور این بانوان شناسایی میشوند؟هنوز موفق به دریافت جواب نشده ام.
بااینکه بیش از 20 سال از فعالیتم بعنوان یک فعال قرآنی میگذرد .ولی هنوز راه ارتباط بااین بانوان وانحمن را نتوانسته ایم پیداکنیم وبعدازهر انتخاب متوجه می شویم این اسامی ازپیشتعیین تعیین شده بوده وعلیرغم اینکه کارمون همیشه برای رضای خدا بوده همچنان گمنامیم...........
انشاءالله که مسئولین گرفتار حق الناس نشوند........
التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۴:۱۲
سلام دوست عزیز اگر کسی کاری واقعا برای خداوند انجام دهد منتظر پاداش مادی خلق الله نیست. نهایت هم اسمت در این همایش برده شود فکر می کنی چه اتفاقی خواهد افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۲۳:۳۲
من با جوابی که داده شد موافقم خودم امروز اونجا بودم و بین بقیه افراد مخلصین زیادی رو دیدم که معرفی نشدند.ولی کار خالصانه از خداتون باشه که فقط برای خدا بمونه و بس!
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۱:۴۹
0
0
با سلام
برای ثبت نام در همایش بانوان قرآن پژوه باید به کجا مراجعه کنیم
captcha