تجلیل‌هایی برای ساکنان شهرهای کوچک
کد خبر: 3476408
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه/ فعال قرآنی کردستان بیان کرد:

تجلیل‌هایی برای ساکنان شهرهای کوچک

گروه چهره‌ها: بانوی برگزیده چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه اظهار کرد: مسئولان باید توجه بیشتری به فعالیت‌های قرآنی بانوان به ویژه در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهتاب هاشمی از هموطنان اهل تسنن است که همراه با دیگر طلاب علوم دینی، اقدام به تأسیس مرکزی نموده است. مدرس قرآن بوده و دوره‌های تربیت نیروی متخصص آموزش قرآن برگزار کرده است، همچنین برگزارکننده مسابقات مختلف قرآن، نمایشگاه‌های قرآن، حجاب و عفاف و گردهمایی‌های فراوانی بوده است. از وی به عنوان «مروّج معارف و ارزش‌های قرآن» تکریم به‌عمل می‌آید.
هاشمی متولد 1358 در شهرستان دیوان‌دره استان کردستان است که هم‌اکنون در سنندج ساکن است. وی که هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی است، دارای مدرک سطح دو حوزه علمیه نیز هست و تحصیلات مقطع کارشناسی خود را نیز در رشته مهندسی معماری به پایان رسانده است.
این بانوی فعال قرآنی که روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از کودکی نزد پدر فراگرفته است از سال 73 شروع به تدریس کرده و در سال 77 به همراه طلبه‌های هم‌دوره‌ای خود مرکزی قرآنی ـ مردمی در سنندج راه‌اندازی کرده است.
وی با بیان اینکه در مرکز قرآنی ـ مردمی ابتدا به آموزش روخوانی و روان‌خوانی برای نوجوانان می‌پرداخته است، عنوان می‌کند: سال 80 این مرکز را توسعه داده و به موسسه «ایمان» تغییر نام دادیم و از آن سال به بعد، فعالیت‌های قرآنی ما در قالب این موسسه دنبال شد.
هاشمی که هم‌اکنون عضو هیئت موسس اتحادیه قرآنی ـ مردمی کردستان است، ادامه می‌دهد: در حال حاضر علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت مؤسسه ایمان، رئیس هیئت مدیره مجمع کانون‌های فرهنگی ـ‌ تبلیغی کردستان، عضو مجمع بانوان فرهیخته، دبیر دبیرخانه شبکه عفاف و حجاب، رئیس هیئت مدیره کانون فرهنگی ایمان، عضو هیئت مؤسسه مرکز روانشناسان مریم، عضو هیئت مؤسس انجمن مهندسان معماری اسلامی، عضو هیئت امنای انجمن خیریه حامیان نیک‌اندیش، عضو ستاد اجرایی شبکه شفا، معینه کاروان‌های حج تمتع و عضو مجمع عالی کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی در کشور هستم.

وی در ادامه می‌گوید: سال 77 مدرک دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کردم و هم‌اکنون نیز در مؤسسه‌‌ام علاوه بر مدیریت به آموزش ترجمه و تفسیر قرآن نیز می‌پردازم.
هاشمی با اشاره به همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه عنوان می‌کند: همایش بانوان قرآن‌پژوه طی سال‌های گذشته در جهت معرفی بانوان قرآنی به جامعه بسیار مؤثر بوده و هرساله تعداد زیادی از بانوان قرآنی که ممکن است در شهرهای کوچک باشند و فعالیت‌های آنها آنطور که باید دیده نشود به جامعه معرفی کرده است.
وی ادامه می‌دهد: از دیگر تأثیرات این همایش، آشنایی بانوان قرآنی استان‌های مختلف با یکدیگر است که در قالب این همایش، می‌توانند از تجربیات هم استفاده کنند.
این بانوی فعال قرآنی در پایان یادآور می‌شود: هرچند که فعالیت‌های قرآنی بانوان در این سال‌ها رشد و توسعه خوبی داشته است، اما این فعالیت‌ها باید بیش از پیش گسترش پیدا کند که البته این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان به این حوزه به‌ویژه در شهرهای کوچک است.


captcha